ارتباط مستقیم با 30636 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار دانشگاهها و مدارس 14 مهر 93

اخبار دانشگاهها و مدارس 14 مهر 93

اتمام بررسی پرونده بورسیه‌ها تا هفته آینده


بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم امروز در محل وزارت علوم با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران درمورد بورسیه‌های غیرقانونی گفت: کمیته تخصصی رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شده و پرونده بورسیه‌ها براساس آیین‌نامه‌های زمان خود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون پرونده 450 دانشجو مورد بررسی قرار گرفته است اما نیمی از کار هنوز باقی مانده است و اینکه چه زمانی به اتمام برسد، بستگی به میزان وقتی دارد که اعضای جلسه برای کمیسیون اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه برخی پرونده‌ها نیاز به اختصاص وقت بیشتری دارند، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان هفته همه پرونده‌ها بررسی شود.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: پرونده 480 نفر از مربیان دانشگاه‌ها برای تصمیم‌گیری به هیات امنای دانشگاه‌ها ارسال شده است و دانشگاه‌ها باید در مورد آن تصمیم بگیرند. تاکنون به برخی از پرونده‌ها پاسخ داده شده است.

نجفی از ارزیابی اولیه 2100 نفر در اداره کل بورسیه وزارت علوم خبر داد و گفت: این 2100 نفر مشکلی نداشتند. پرونده 1100 نفر باقی مانده که پرونده 450 نفر در کمیته بررسی شده و پرونده 650 نفر هنوز در حال بررسی است.

وی در مورد اعلام نتیجه بررسی بورسیه‌ها گفت: به طور کلی نتیجه بررسی 3700 بورسیه یک‌جا اعلام می‌شود و امیدواریم تا هفته آینده مشخص شود.

سرپرست وزارت علوم در پایان تاکید کرد: ممکن است برخی از افراد متخلف از تحصیل محروم شوند. در این راستا ابتدا تکلیف بورسیه‌ها و بعد تکلیف مسئولان متخلف مشخص خواهد شد.












شور و هیجان انجمن‌های علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان

عضو انجمن علمی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: وضعیت انجمن‌ها از نظر مالی بهتر شده و دانشگاه هزینه رفت و آمد را برای آنها فراهم می‌کند.

حمید قارایی، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه انجمن علمی دانشکده مواد از سال گذشته نسبت به سال‌های قبل فعال‌تر شده است، اظهارکرد: توانستیم کلاس‌های گوناگون و بازدیدهای مختلفی را در سال گذشته برگزار و نسبت به سال‌های قبل دانشجویان را بیشتر به سمت فعالیت‌های علمی سوق دهیم.

وی با اشاره به نمایندگان انجمن علمی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در سازمان علمی دانشجویی مواد کشور، افزود: اعضای انجمن علمی مواد بازرس این اتحادیه بوده و متولی مسابقات سراسری همچون عملیات حرارتی، ریخته گری و سرامیک هستند. اعضای انجمن‌های علمی مواد سراسر کشور نیز در این مسابقات شرکت کردند.

عضو انجمن علمی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: مراسم جانبی همچون روز دانشجو و 22 بهمن با همکاری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در انجمن علمی برگزار شده است.

قارایی با اشاره به مشکلات انجمن علمی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در سال‌های گذشته، اضافه کرد: معاون فرهنگی سابق دانشکده مواد اهمیتی به انجمن علمی نمی‌داد و این گونه که معاون فرهنگی فعلی برای انجمن علمی اهمیت قائل است و جلسه برگزار می‌کند، تلاشی نداشت. معاون فرهنگی فعلی همایش‌ها و سمینارها را هر هفته پیگیری می‌کند.

وی با تشریح سایر مشکلات انجمن‌های علمی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: هنگامی که قرار بود به سازمان دانشجویی کشور یا سایر شهرها برویم هزینه‌هایی همچون رفت و آمد تنها از طریق درآمد انجمن علمی تامین می‌شد و هیچ کس در این مورد به ما کمک نمی‌کرد. اما امسال از نظر مالی وضع بهتر شده و دانشگاه هزینه رفت و آمد را برای انجمن‌های علمی فراهم می‌کند.

عضو انجمن علمی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: اکنون اگر به دانشکده مواد سر بزنید شور و هیجان را بین دانشجویان می‌بینید. دانشجویان در مکان انجمن علمی گرد هم می‌آیند و در مورد کلاس‌ها، همایش‌ها و بازدیدها صحبت و مشورت می‌کنند.












آغاز آموزش حقوق دانش‌آموزی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که آموزش حقوق دانش آموزی و حقوق کودکان در مدارس به دستور رئیس جمهور از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز شده است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به عنوان دستگاه انسان ساز و متولی تعلیم و تربیت، کودکان را به حقوق و وظایفشان آشنا و تربیت اجتماعی را در کنار تربیت فردی دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در مراسم روز جهانی کودک با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش میزبان 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در 122 هزار مدرسه است، اظهار کرد:‌ از این تعداد بیش از هفت میلیون دانش آموز در مدارس ابتدایی تحصیل می ‌کنند.

وی افزود: در برخی از مناطق کشور تنها آموزش و پرورش به عنوان نهاد دولتی حضور دارد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سردر مدارس و همه جای ایرانی اسلامی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه نهادی است که بخش اصلی را در شکل گیری شخصیت کودکان ایفا می‌کند،‌ گفت: از جمله کارکردهای آموزش و پرورش در دنیا انتقال فرهنگ است. علم آموزی، انتقال ارزش‌ها، هنجارها، آداب، عادات، رسوم بایدها و نبایدها و در یک جمله انتقال فرهنگ به نسل جدید به کمک آموزش و پرورش در نسل‌ها ماندگار می‌شود.

فانی افزود: نقش مربیان، معلمان و مسئولان مدرسه در این میان کلیدی است. کردار، رفتار، پوشش، نوع آرایش سر و صورت و همگی در تربیت کودکان موثر هستند، بنابراین وظیفه خود می‌دانم از یک میلیون سفیر فرهنگی در این همایش قدردانی کنم. یقینا رفتارسازی در کودکان توسط معلمان شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی بین خانه و مدرسه می‌تواند در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش اساسی داشته باشد، گفت: امسال اعلام کردیم اولیا با مدارس بیشتر ارتباط داشته باشند. تماس تنگاتنگ اولیا با معلمان می‌تواند بخش اساسی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان ایفا کند.

آمار بازدید: 323 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image