ارتباط مستقیم با 30634 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار دانشگاهها 15 مهر 93

اخبار دانشگاهها 15 مهر 93

3 ضعف دانشگاه علامه


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی سه ضعف بزرگی که این دانشگاه را با مشکلاتی مواجه کرده ، برشمرد.

دکتر شجاع احمدوند در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا بااشاره به سه آسیب‌ پیش‌روی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت:‌ یک آسیب ایجاد بی اعتمادی اساتید به دانشگاه بود که باعث می شد فعالیت های علمی خود را به دانشگاه عرضه نکنند درحالی که بیرون از دانشگاه فعالیت های پژوهشی و علمی زیادی انجام می‌دادند و چه بسا تلاش می‌کردند که دانشگاه خبردار نشود.آسیب دوم این بود که ما هیچ رابطه ای با کشورهای خارجی نداشتیم درحالی که حیات دانشگاه به تداوم این ارتباطات بسیار وابسته است. ما هم نوعی اندیشه بومی داریم که می تواند جالب باشد، چه بسا که قطع روابط باعث ایجاد محدودیت و سلب فرصت هایی برای رشد همین اندیشه بومی به آن صدمه بزند.

وی با اشاره به اینکه غیرفعال بودن حوزه روابط بین الملل دانشگاه علامه بیش از آنکه مربوط به دوره خاصی باشد یک مشکل ساختاری است، ضعف سوم این دانشگاه را نبود کتابخانه مرکزی علوم انسانی عنوان کرد و افزود: کتابخانه مرکزی علامه در بخش دورافتاده ای از شهر قراردارد و که فقط با 90 هزار جلد کتاب که بخشی از آنها از رده خارج هستند، فعالیت می کند.

وی با اذعان به اینکه انتشارات دانشگاه علامه بسیار ضعیف است و پاسخگوی ظرفیت همین تعداد استاد هم نیست، گفت: به هرحال ما تلاش کردیم این مشکلات را رفع کنیم. برای افزایش اعتماد اساتید به دانشگاه سعی کردیم آثار و تولیدات علمی آنها را باکمک انتشارات دانشگاه درکمترین زمان ممکن چاپ کنیم ضمن اینکه طبق مصوبه وزارت علوم درصورتی که اساتید مقالاتشان را به دانشگاه ارائه دهند از تشویق مالی برخوردار می شوند.

احمدوند در ادامه با اعلام اینکه طرح های پژوهشی ما امسال از 500 میلیون تومان به دومیلیارد و 500 میلیون تومان افزایش پیداکرده و طبق آماری که از تیرماه سال 92 تا حالا داریم تعداد مقالات اساتید از 620 تا 4200 عنوان افزایش یافته است، اظهارکرد: این آمار از سه منبع شامل اسناد مربوط به تشویق اساتید به خاطر فعالیت های علمی شان، خوداظهاری اساتید وهمچنین از طریق طرح های پژوهشی صورت گرفته بدست می‌آید.












نمایندگان دانشجویان و اساتید در حضور روحانی چه گفتند؟

نماینده دانشجویان با تاکید بر حمایت از تشکل‌های دانشجویی گفت: زمانی که نام تشکل‌ها به زبان می‌آید ذهن‌ها به سمت تشکل‌های سیاسی می‌رود اما تشکل‌های فرهنگی و علمی نیز در دانشگاه حضور دارند و بیشتر از حمایت‌های مادی، نیازمند حمایت‌های معنوی هستند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد، یک نفر از دانشجویان علوم پزشکی به عنوان نماینده دانشجویان و یک نفر از اساتید به عنوان نماینده این صنف سخنرانی کردند.

«روز رخ» دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه تهران در ابتدا با عذرخواهی از اینکه صحبت‌های خود را به شکل بداهه می‌گوید، گفت: در بدو ورود به سالن نیروهای حراست به خاطر مسایل امنیتی برگه‌های سخنرانی من را گرفتند و از این بابت عذرخواهی می‌کنم و البته این مسئله را به فال نیک می‌گیرم تا گفته‌هایم با صداقت بیشتری عنوان شود.

وی با تاکید بر اینکه سخن برای گفتن بسیار وجود دارد، گفت: اهمیت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست و یکی از جنبه‌های آموزش نحوه تدریس است. سوال ما اینجاست که آیا روشهای تدریس به ایده آل نزدیک هستند. در بسیاری از رشته‌ها اساتید از روشهایی استفاده می‌کنند که بازدهی بالایی ندارد و با روشهای علمی دنیا فاصله دارد.

روز رخ با اشاره به اینکه نگاه به آموزش باید تغییر کند گفت: نباید نگاه صرفا ابزاری به علم داشته باشیم.

نماینده دانشجویان در این مراسم با اشاره به سرعت بالای پیشرفت در عرصه پژوهش کشور گفت: برای ادامه این راه نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی داریم. در برنامه پنجم توسعه سه درصد از تولید ناخالص ملی به بحث پژوهش اختصاص داده شده، سوال ما از رئیس جمهور این است که آیا این بودجه تخصیص پیدا کرده است؟ و اگر تخصیص پیدا کرده چرا ما دانشجویان آنرا احساس نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی کشور باید مشخص شود گفت: دانشجویان و اساتید باید بدانند تا چه مباحثی در عرصه علمی کشور مورد نیاز است. البته مسئولان باید توجه داشته باشند که تعالی پژوهش را قربانی دیگر حوزه‌ها همچون آموزش نکنند. چرا که اگر تنها راه ترقی اساتید و دانشجویان پژوهش باشد وضعیت آموزشی به همین شکل باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به مشکلات صنفی دانشجویان گفت: نیازهای دانشجویان بسیار زیاد است اما به تعدادی از آنها از جمله کمبود امکانات پزشکی برای دانشجویان اشاره می‌کنم همچنین شأن دانشجو در دریافت خدمات رفاهی به درستی رعایت نمی‌شود.

نماینده دانشجویان در این مراسم گفت: هر دانشجو حق دارد چالش‌ها را ببیند، نقد کند و راهکار پیشنهاد دهد. انتظار نداریم تمام پیشنهادات مورد قبول مسئولین قرار گیرد اما انتظار داریم این سخنان شنیده شود.

وی در پایان با اشاره به بحث‌های پیش آمده در مورد پردیس‌های خودگردان بعد از کنکور سراسری امسال گفت: درخواست داریم که مسئولان با سعه صدر رفتار کنند و حرف‌های دانشجویان شنیده شود.

در ادامه این مراسم دکتر گنجی استاد برجسته دانشگاه صنعتی بابل به عنوان نماینده اساتید به سخنرانی پرداخت و از روابط خارجی ایران و تعاملات خوبی که با جهان به وجود آمده تشکر کرد.

وی با اشاره به برخی آمارها در زمینه رشد علمی و تحقیقاتی کشور گفت: درخواست داریم تا روند رشد علمی در کشور استمرار پیدا کند تا بتوانیم مدیریت علمی جهان را به دست بگیریم.










پذیرش700 دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از برگزاری جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه خبر داد.

کوروش ساکی در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: امسال در کنکور سراسری 700 نفر در این دانشگاه پذیرش شدند که در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری بودند.

وی ادامه داد: این دانشجویان در رشته‎های پرستاری مراقبت‎های ویژه، بهداشت محیط و حرفه‎آی، بیوشیمی و فیزیولوژی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، اتاق عمل، فناوری اطلاعات، تکنولوژی پرتوشناسی، مزیت‎های پزشکی و... پذیرش شدند.

دکتر ساکی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 2560 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: امروز سه‎شنبه پانزدهم مهرماه جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه در محل سالن اجتماعات بانک صادرات استان برگزار می‎شود.

آمار بازدید: 278 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image