ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش از برنده نوبل ادبیات بیش‌تر بدانیم

از برنده نوبل ادبیات بیش‌تر بدانیم

خجسته کیهان می‌گوید: پاتریک مودیانو، برنده جایزه نوبل ادبیات 2014، نویسنده مهمی است که نثرش مثل کریستال روشن است و آثارش مثل موسیقی در ذهن می‌ماند.


این مترجم ادبیات فرانسه درباره پاتریک مودیانو به خبرنگار ادبیات ایسنا گفت: مودیانو 69 ساله و فرانسوی است، اما پدری ایتالیایی دارد و قبل از گرفتن نوبل، جایزه‌های مهمی را دریافت کرده است. آخرین جوایز خود را هم سال 2012 از اتریش و سال 2010 از فرانسه گرفته است. او جایزه‌های مهمی چون گنکور و جایزه آکادمی ملی فرانسه را هم در کارنامه‌اش دارد.

او افزود: آکادمی نوبل دلیل اهدای این جایزه به مودیانو را پرداختن او به گم‌شدگی هویت انسان دانسته‌ است. گم‌شدگی تم اصلی آثار اوست. شهرت او به این دلیل است که از حمله نازی‌ها به فرانسه نوشته‌ و زندگی کلیمی‌ها را شرح داده است.

کیهان یکی از وقایع مهم زندگی مودیانو را آشنا شدن او با رمون کنو دانست و گفت: کنو دوست مادر مودیانوست و حتی به او تدریس خصوصی می‌کرده و وقتی می‌بیند او به نوشتن علاقه دارد، مودیانو را به نشر گالیمار در فرانسه معرفی می‌کند. این انتشارات اولین رمان او «میدان اِتوال» را منتشر می‌کند که نام میدانی مهم در فرانسه است.

این مترجم درباره جایگاه این نویسنده در ادبیات فرانسه هم گفت: نویسنده‌ای که گنکور و جایزه آکادمی ملی فرانسه را ببرد که مهم‌ترین جوایز ادبی فرانسه هستند، مسلما نویسنده‌ای مهم است. او 40 اثر شامل رمان، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه و داستان کوتاه نوشته و درباره او می‌گویند نویسنده‌ای است که نثرش مثل کریستال روشن است و آثارش مثل موسیقی در ذهن می‌ماند.

به گزارش ایسنا، پاتریک مودیانو زاده سال 1945 در فرانسه است. این نویسنده که به عنوان صدوهفتمین نویسنده و شاعر جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد، در ایران هم نویسنده شناخته‌شده‎ای است و چندین رمان از او به فارسی ترجمه شده است.

آمار بازدید: 421 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image