ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید اشتغال فارغ التحصیلان

اخبار جدید اشتغال فارغ التحصیلان

اشتغال به کار 95 درصد دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی پیام نور/ آماری از اشتغال لیسانسه‌ها وجود ندارد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از اشتغال به کار 95 درصد دانش آموختگان این دانشگاه، خبر داد و گفت: در حال حاضر، 19 هزار و 469 نفر از دانش آموختگان کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی پذیرفته شده اند.

محمدعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر، 19 هزار و 469 نفر از دانش آموختگان کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی پذیرفته شده اند. البته در این میان تعدادی از دانش آموختگان هم در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای غیردولتی پذیرفته شده اند که در آمار ذکر شده به حساب نیاورده ایم چرا که ملاک برای ما در کیفیت سنجی، آزمون سراسری است.

وی با بیان اینکه به دلیل ویژگی خاص تحصیل در دانشگاههای دولتی، اکثر دانش آموختگان دانشگاه پیام نور هم اکنون مشغول به کار هستند، ادامه داد: عده ای از دانش آموختگان اقدام به کارآفرینی کرده و کارگاههای کوچکی هم راه انداخته اند.

کریمی با اشاره اشتغال 95 درصد از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اظهار داشت: از میان دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور یا شاغل شده یا در مقطع دکتری تحصیل می کنند. شیوه آموزشی خاص دانشگاههای دولتی، وابستگی دانش آموختگان پیام نور را به حداقل می رساند و سهم محوریت دانشجو را افزایش می دهد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از اشتغال به تحصیل دانش آموختگان این دانشگاه در دوره های مهندسی، علوم پایه و حتی علوم انسانی جز در برخی رشته های خاص خبر داد.

به گفته کریمی، دانشجویان دکتری در دانشگاه پیام نور هم بورسیه یا هیأت علمی هستند و کمتر دانشجوی دکتری بدون شغل شناخته شده اند.

وی درباره اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی، خاطرنشان کرد : آماری از اشتغال به کار این افراد در دست نیست.
-----------------------------------------------

88 درصد شاغلین صنعتی تحصیلات زیر دیپلم و دیپلم دارند/ تضاد سهم زنان در اشتغال و آموزش عالی
مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت: 88 درصد شاغلین در صنعت تحصیلاتی زیر دیپلم و دیپلم دارند و سهم زنان در اشتغال صنعتی بسیار پایین است. این در حالی است که سهم زنان در سیستم آموزش عالی رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مسعود نیلی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مشاور اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز در کنفرانس فارغ التحصیلان شریف موضوع موانع توسعه صنعتی در ایران را مطرح کرد و گفت: آیا مسئله در زمینه توسعه صنعتی توسعه نیافتگی است یا انحراف در توسعه؟

وی در ادامه به روند صنعتی شدن دنیا اشاره و به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

نیلی به وضعیت صنعتی شدن کشور ایران اشاره کرد و گفت: ما از دهه 40 بود که به صورت جدی به سمت صنعتی شدن حرکت کردیم. در همین زمان بود که دانشگاه شریف، سازمان مدیریت صنعتی را به وجود آورد که این مجموعه ها ماموریت داشتند از نهادهای صنعتی پشتیبانی کنند. به عنوان مثال یکی از اهداف ایجاد دانشگاه شریف این بود که افراد مورد نیاز صنعت را تقویت کند. ما در واقع در دهه 40 بالاترین رشد صنعتی را داشتیم و در این سال بود که رشد اقتصادی ما دو رقمی و تورم ما یک رقمی بود. بعد از ورود به دهه 50 بود که تورم ما دو رقمی و رشد اقتصادی ما یک رقمی شد که هنوز هم به همین صورت است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: امروز ما نمی توانیم ادعا کنیم که اقتصاد صنعتی و یک صنعت رقابت پذیر داریم.

وی به درصد شاغلین صنعت اشاره کرد و گفت: 88 درصد شاغلین در صنعت تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند و سهم زنان در اشتغال صنعتی بسیار پایین است. این در حالی است که سهم زنان در سیستم آموزش عالی رو به افزایش است.

نیلی افزود: در کشور ما طی 5 دهه گذشته اجزا مورد نیاز برای صنعتی شدن فراهم شده ولی نتوانسته اند به خوبی کنار هم قرار گیرند.

وی یادآور شد: دستیابی به یک وفاق تصویب شده درباره مولفه های عمومی شرط لازم و اساسی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه صنعتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: ماشین توسعه الگوی خود را دارد که نمی توان از جایی خرید بلکه باید آن را از دیگران یاد گرفت و الگوی آن را ترسیم کرد. تعیین اهداف بدون توجه به قابلیت های افراد منجر به عدم تحقق اهداف می شود.

آمار بازدید: 372 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image