ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید از مدارس استثنایی

اخبار جدید از مدارس استثنایی

لزوم مناسب‌سازی مدارس عادی برای حضور دانش‌آموزان استثنایی


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از سازمان نوسازی مدارس خواست تا هر مدرسه‌ای ساخته می‌شود، فضای آن را برای حضور دانش‌آموزان استثنایی نیز مناسب‌سازی کنند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید قدمی در مراسم افتتاحیه مدرسه استثنایی پسرانه شهید صیاد شیرازی 2 که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه معلمی در مدارس استثنایی سخت است و باید هم عالم بود و هم عاشق، اظهار کرد: هزینه اداره مدارس استثنایی بالاتر است و برای یک دانش‌آموز استثنایی چهار تا پنج برابر دانش‌آموز عادی هزینه می‌شود، اما در چنین مدرسه‌ای که مجهزتر است، هفت تا هشت برابر یک دانش‌آموز عادی هزینه صرف خواهد شد.

وی ادامه داد: اما شعار جمهوری اسلامی ایران عدالت است و هرکس حق دریافت آموزش دارد که برای دانش‌آموزان استثنایی علاوه بر آموزش و پرورش باید خدمات توانبخشی را نیز اضافه کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سعی می‌کنیم قبل از سنین مدرسه وارد عمل شده و خدمات توانبخشی، درمانی و مراقبتی را برای این کودکان ارائه دهیم تا در سن مدرسه با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند، گفت: در حال حاضر 72 هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند. همچنین 38 هزار دانش‌آموز استثنایی دیگر در طرح تلفیقی در مدارس عادی حضور یافته و مشغول امر سوادآموزی هستند.

قدمی افزود: رویکرد اصلی و جدی ما فراگیرسازی است، البته اگر فرهنگ، شرایط و فضای فیزیکی یک مدرسه عادی برای حضور دانش‌آموزان استثنایی فراهم نباشد، باید مدارس مجهزی چون شهید صیاد شیرازی را دایر کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی نیز باید در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند چراکه آماده‌سازی آنها برای حضور در جامعه باید از مدرسه آغاز شود، گفت: از سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور درخواست می‌کنیم هر مدرسه عادی که ساخته می‌شود، حتما فضای آن برای حضور دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شده باشد، زیرا جای دانش‌آموزان استثنایی ما در مدارس عادی است. مدارس عادی باید دارای رمپ باشند و این دانش‌آموزان بتوانند با ویلچر وارد کلاس درس شوند.

وی افزود: از سوی دیگر هزینه‌های جاری اداره مدارس عادی بالاست و باید اداره این مدارس را به سمت هیات امنایی شدن هدایت کنیم.

به گزارش ایسنا، مدرسه استثنایی شهید صیاد شیرازی 2 بزرگترین و مجهزترین پروژه آموزش و پرورش استثنایی کشور با مساحت 4500 متر مربع است. این مدرسه از 24 کلاس ویژه دانش‌آموزان ابتدایی معلول جسمی حرکتی و پیش‌دبستان تشکیل شده و دارای 10 کلاس ویژه حرفه‌ای و متوسطه (دوره اول و دوم، راهنمایی پیش‌حرفه‌ای، راهنمایی عادی و متوسطه، کار و دانش رشته کامپیوتر) است.

همچنین این مجتمع آموزشی مجهز به رمپ‌های عادی، برقی و ساده، آسانسور، 10 کلاس هوشمند، 4 سایت برای دانش‌آموزان متوسطه است و خدماتی چون توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و ارتوپدی فنی برای دانش‌آموزان این مدرسه ارائه می‌شود.

----------------------------------------------------

حرکت به سمت اداره هیات امنایی مدارس استثنایی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر ضرورت حرکت به سمت اداره هیات امنایی مدارس استثنایی، اظهار کرد: اداره این مدارس، هزینه‌های بالایی دربر دارند و در صورت اداره آنها به صورت هیات امنایی قدرت خدمات‌رسانی‌شان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسفندیار چهاربند در مراسم افتتاحیه مدرسه استثنایی پسرانه شهید صیادشیرازی 2 با بیان اینکه یکی از مفاهیم عدالت تربیتی فراهم کردن فرصت برابر برای دسترسی به آموزش همگانی است، گفت: با توجه به طیف وسیع جمعیت دانش‌آموزی لازم است سازوکارهایی فراهم شود که همه این گروه فرصت پرورش و شکوفایی استعدادهای خود را داشته باشند.

وی افزود: دانش‌آموزان استثنایی نیز از همین جمله هستند و به عنوان شهروند حق دارند به امکاناتی دسترسی داشته باشند که استعدادهایشان شکوفا شده و از آن در راستای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در کل کشور بالغ بر 72 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی و 38 هزار دانش‌آموز استثنایی در طرح تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند گفت: از این تعداد 7000 نفر در تهران در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و بالغ بر هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی مشغول امر سوادآموزی هستند. در واقع می‌توان گفت هشت درصد از دانش‌آموزان استثنایی در تهران تحت پوشش هستند.

چهاربند تاکید کرد: پوشش دانش‌آموزان استثنایی از وظایف ماست و تلاش می‌کنیم ارائه خدمات آموزشی به آنها با کیفیت بالاتری انجام شود. لازم است نیازهای جسمی دانش‌آموزان استثنایی در قالب خدمات جانبی از جمله توانبخشی پاسخ داده شود که مدرسه شهیدصیاد شیرازی2 به لحاظ امکانات مناسب‌سازی شده و قادر به ارائه خدمات توانبخشی به این دانش‌اموزان است.

وی با بیان اینکه باید نیروی انسانی لازم برای نگهداری از این دانش‌آموزان در مدرسه تامین شود، گفت: سعی می‌کنیم دانش‌آموزان استثنایی در مدت حضورشان در مدرسه احساس آرامش کنند. درصدد هستیم کمبودهای موجود در زمینه نیروی انسانی و مانند آن را در سریع‌ترین زمان ممکن جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تصریح این مطلب که باید به سمت اداره مدارس استثنایی به سمت هیات امنایی شدن پیش برویم گفت: در این صورت قدرت خدمات‌رسانی از این دست افزایش می‌یابد.

----------------------------------------------------


لحاظ کردن سرانه برای مدارس استثنایی مفهومی ندارد

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شش ماهه اول سال 93 نزدیک به 12 هزار متر مربع فضای آموزشی در تهران آماده و تقدیم آموزش و پرورش استثنایی شده است، گفت: در نیمه دوم امسال نیز چند پروژه دیگر تحویل این سازمان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی رئیسی در مراسم افتتاحیه مدرسه استثنایی پسرانه شهیدصیاد شیرازی2 در تهران با بیان اینکه امسال در پایتخت علاوه بر افتتاح این پروژه چند پروژه دیگر نیز در دست افتتاح است اظهار کرد: قریب به 12 هزار متر مربع فضای آموزشی در تهران طی شش ماهه اول سال 93 تقدیم آموزش و پرورش استثنایی شده است.

وی افزود: در نیمه دوم امسال نیز چندین پروژه دیگر تحویل این سازمان خواهد شد که یکی از آنها تا چند هفته دیگر آماده بهره‌برداری است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش به دانش‌آموزان استثنایی نگاه ویژه‌ای بوده است، گفت: در نظر گرفتن سرانه برای این مدارس چندان مفهوم ندارد و باید امکانات براساس نیاز آنها فراهم شود که از میزان سرانه در نظر گرفته شده بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حافظی رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی جامعه خیرین پدیده مبارکی است که در کشور به وجود آمد، گفت: این رهنمود مقام معظم رهبری مسوولیت جامعه خیرین را بیشتر کرد تا در این حیطه بیشتر از گذشته تلاش کند.

به گزارش ایسنا، پرویزی، رییس اداره آموزش و پرورش شهر تهران نیز با بیان اینکه در سال جاری پنج پروژه ویژه آموزش و پرورش استثنایی به افتتاح می‌رسد، گفت: از این تعداد سه پروژه توسط خیرین و دو پروژه توسط سازمان نوسازی ساخته می‌شود که مدرسه شهید صیادشیرازی2 نیز از جمله پروژه‌هایی است که به دست سازمان نوسازی احداث و آماده شده است.

وی افزود: در این مدرسه به 150 دانش‌آموز دارای معلولیت جسمی و حرکتی از دوره آمادگی و متوسطه خدمت ارائه خواهد شد. 10 کلاس هوشمند، چهار سایت کامپیوتری، فیزیوتراپی، کاردرمانی و... از جمله امکاناتی است که در این مدرسه در نظر گرفته شده و سعی می‌کنیم در آینده به مدرسه‌ای تبدیل شود که حرف‌های زیادی در سطح کشور برای گفتن داشته باشد.

آمار بازدید: 514 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image