ارتباط مستقیم با 30547 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اخبار جدید دانشگاههای دانمارک و انگلیس

اخبار جدید دانشگاههای دانمارک و انگلیس

لغو پذیرش دانشجوی خارجی در دو دانشگاه دانمارک


دو دانشگاه‌ کپنهاگ و دانمارک جنوبی اعلام کردند که در سال تحصیلی جدید دانشجوی خارجی ثبت‌نام نخواهند کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های کپنهاگ و دانمارک جنوبی اعلام کردند از این پس قرارداد توسعه سالیانه خود را با وزارت آموزش امضا نکرده و از ثبت‌نام دانشجویان جدید خارجی امتناع خواهند کرد.

مسوولان این دو دانشگاه اعلام کردند در صورتی که دولت تعداد دانشجویان ثبت‌نامی دانمارکی را کاهش دهد جایی برای پذیرش دانشجویان خارجی وجود نخواهد داشت. قراردادهای توسعه‌ای دولت با دانشگاه‌ها برای بالا بردن ظرفیت بین‌المللی و افزایش شمار دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های دانمارک منعقد می‌شوند.

«میک فریس» یک استاد باسابقه دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: وقتی باید بیش از 60 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ظرفیت پذیرش دانشجویان دانمارکی خود را تا سال 2015 و پس از آن کاهش دهند، دیگر هیچ گزینه‌ای جز این برای دانشگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: وقتی برای فارغ‌التحصیلان بومی در مقطع کارشناسی که حق قانونی ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه کپنهاگ را دارند جای کافی نداریم، پیاده کردن برنامه‌های بین‌المللی وزارت آموزش کار دشواری است.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، «مایا هورست» رئیس دانشکده رسانه، شناخت و ارتباطات دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: در صورت انجام این طرح از سوی دولت، تنها می‌توانیم دانشجویان مقطع کارشناسی را بپذیریم زیرا قانون به ما می‌گوید و در نتیجه نمی‌توانیم طی سه سال آینده و بیشتر دانشجوی خارجی را در مقطع کارشناسی ارشد بپذیریم.
--------------------------------------



بحران کمبود خوابگاه در دانشگاه‌های انگلیس

کمبود امکانات دانشگاهی در انگلیس، دانشجویان را مجبور کرده تا اتاق‌های تک نفره خوابگاه خود را با یکدیگر شریک شوند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های انگلیس در سال جاری چند هزار ظرفیت بیشتر به دانشجویان اختصاص داده‌اند و این بدین معناست که دانشگاه‌ها ظرفیت جای دادن تمام دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه‌ها را ندارند. تحقیقات رسانه‌ای نشان می‌دهد دانشگاه‌های «بریستول»، «آبردین» و «وینچستر» بیش از سایر دانشگاه‌ها از افزایش شمار دانشجویان آسیب دیده‌اند. دانشگاه بریستول اعلام کرده که وضعیت در این دانشگاه مطلوب نیست و مسئولان دانشگاه تلاش می‌کنند تا در اولین فرصت ممکن این مشکل را حل کنند.

یک دانشجوی سال اولی در دانشگاه بریستول می‌گوید: توقع داشتم دانشگاه یک اتاق مستقل به من بدهد اما در عوض مجبور شدم در اتاق یک نفره دانشجوی دیگر روی کاناپه تخت خواب‌شو بخوابم. این اتاق‌ها تنها یک سینک ظرفشویی و میز تحریر دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، دولت انگلیس در سال جاری ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها را افزایش و به آنها اجازه داد 3000 دانشجوی بیشتر پذیرش کنند. ضمن اینکه در سال تحصیلی آینده محدودیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های انگلیسی به طور کلی برچیده می‌شود. این تصمیم برخی از دانشگاه‌ها را با مشکل کمبود ظرفیت اسکان مواجه کرده به طوری که در دانشگاه بریستول، 200 دانشجو در ازای تخفیف در کرایه خوابگاه و دریافت غذای رایگان تا زمانی که دانشگاه بتواند برای آنها اتاق شخصی تامین کند به صورت دو نفره در اتاق‌های تک نفره زندگی می‌کنند.

در دانشگاه وینچستر نیز 150 دانشجوی تازه وارد از دریافت اتاق خوابگاهی محروم ماندند اما مسئولان این دانشگاه برای 70 نفر هتل رزرو کرده و برای سایرین نیز فضای سکونت تامین کردند. اتحادیه دانشجویان دانشگاه آبردین نیز اعلام کرد این دانشگاه بیش از 300 دانشجو را به هتل فرستاده است.

آمار بازدید: 1124 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image