ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اعلام نظرات اصلاحی نمایندگان درباره سند آمایش آموزش عالی (12 مهر 91)

اعلام نظرات اصلاحی نمایندگان درباره سند آمایش آموزش عالی (12 مهر 91)

براساس اعلام وزارت علوم، نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس تا 2 هفته آینده نظرات اصلاحی خود را درباره سند آمایش آموزش عالی اعلام می کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت علوم در پی انتشار خبری مبنی بر " تعیین ضرب العجل دو هفته ای وزارت علوم برای مجلس شورای اسلامی " اعلام کرد: " با توجه به ضرورت توسعه هدفمند آموزش عالی کشور تهیه سند آموزش عالی مبتنی بر آمایش از سال 1388 در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیات و فناوری بوده که در مرحله اول شناسایی وضعیت موجود آموزش عالی در سطح ملی و تک تک استانها مورد بررسی و مطالعه و بصورت مجلد های جداگانه انتشار یافت.

در مرحله دوم نیز شناسایی وضعیت مطلوب و جهت گیری آینده آموزش عالی بر حسب نیازها، ‌استعدادها و توانایی هر منطقه تعیین شده که در این راستا تعامل با مسئولان استانی و ملی به عنوان یک اصل مد نظر قرار گرفته است. به این منظور با مسئولیت دانشگاههای هر استان و دستگاههای اجرایی و مسئولان ذیربط کارگروه های استانی جهت شناخت نیازهاو توانایی مناطق تشکیل شده و بر اساس این اطلاعات، پیش نویس سند ملی آموزش عالی مبتنی بر آمایش تهیه و تدوین شده است.

با توجه به تهیه اطلاعات برای شناخت وضعیت موجود و نیز اطلاعات و پیشنهادات کارگروههای استانی پیش نویس سند آموزش عالی مبتنی برآمایش تهیه و اکنون برای دریافت نظارت اصلاحی مراجع ذیصلاح در حال طی مراحل بعدی است.

با توجه به جایگاه تقنینی و نظارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نیز نظرات اعضای این کمیسیون، گزارشی از روند تهیه و تدوین سند مذکور و جزئیات آن توسط معاون آموزشی وزارت علوم در اختیار اعضای این کمیسیون قرار گرفت و در پایان جلسه نیز با موافقت اعضای کمیسیون مقرر شد برای غنابخشی بیشتر به احکام و اولویتهای کلان ملی و استانی و تسریع در نهایی شدن سند، نظرات اصلاحی را در مدت دو هفته اعلام کنند.

بنابراین به هیچ وجه ضرب الاجلی برای مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت علوم تعیین نشده است، بلکه موضوع در یک محیط کاملا صمیمی و کارشناسانه برای دریافت نظرات اصلاحی در پیش نویس سند آمایش عالی مطرح بوده که متاسفانه هر چند در خبر اولیه اصلاح لازم صورت گرفت اما انتشار آن در سایر رسانه ها نیازمند ارسال توضیحی برای تنویر افکار عمومی بود."

کلمات کلیدی: سند آمایش آموزش عالی، نظر نمایندگان درباره سند آمایش آموزش عالی، توسعه هدفمند آموزش عالی

آمار بازدید: 276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image