ارتباط مستقیم با 30602 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اخبار جدید دانشگاههای ایتالیا و فنلاند

اخبار جدید دانشگاههای ایتالیا و فنلاند

خطای انسانی، آزمون ورودی هیئت علمی در ایتالیا را مختل کرد


وقوع اشتباه در آزمون سراسری پذیرش اعضای هیئت علمی پزشکی در ایتالیا منجر به ابطال نتایج بخشی از این آزمون و برانگیختن خشم هزاران دانشجو شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کنسرسیوم دانشگاهی ایتالیا که مسئول ساماندهی و اجرای این آزمون است به اشتباه سبب تداخل نتایج و اطلاعات آزمون شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به دنبال این اتفاق، احتمال دارد بیش از 12 هزار پزشکِ متقاضی پذیرش در هیئت علمی دانشگاه‌های ایتالیا مجبور شوند جمعه آینده در آزمون مشابهی که هفته گذشته در آن شرکت کرده‌اند مجددا شرکت کنند.

این در حالیست که امروز (دوشنبه) وزارت آموزش ایتالیا در بیانیه دیگری اعلام کرد که به دنبال یافتن راه حلی برای رفع این مشکل است. با وجود اینکه برخی نتایج آزمون فوق قابل قبول نیست اما برخی نتایج آن همچنان معتبر است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوآ، منابع خبری داخلی ایتالیا می‌گویند با وجود عذرخواهی رسمی «استفانیا جیانینی»، وزیر آموزش ایتالیا از متقاضیان، این اشتباه خشم و اعتراض دانشجویان و خانواده‌های آنها را برانگیخته است. «جیانینی» بابت این اشتباه انسانی عذرخواهی کرده است.

«امیلیو فراری»، رئیس کنسرسیوم دانشگاهی ایتالیا که عامل اصلی این اشتباه است نیز از آمادگی خود برای استعفا خبر داد.

وی در گفتگو با تلویزیون دولتی «رای» از دانشجویان، خانواده‌های آنها و همینطور وزارت آموزش ایتالیا عذرخواهی کرد.

-------------------------------------------------------

تجدیدنظر فنلاند برای دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی

وزیر آموزش فنلاند در یک اقدام غیرمنتظره از دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «کریستا کیورو» وزیر علوم، آموزش و ارتباطات فنلاند طرحی را به مجلس ارائه کرده تا از سال 2016 میلادی از دانشجویان غیراروپایی در این کشور شهریه دریافت شود. این طرح در حالی مطرح می‌شود که تنها چند ماه پیش گزارشی مبنی بر ناموفق بودن طرح آزمایشی دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، این گزارش با همکاری مرکز جابه‌جایی‌های بین‌المللی (CIMO) تحت نظارت وزارت فرهنگ و آموزش فنلاند و موسسه دولتی مطالعات اقتصادی این کشور ارائه شده است. قرار است نتایج نهایی این مطالعه در غالب گزارشی در ماه مارس 2015 میلادی منتشر شود. نتایج اولیه این گزارش نشان می‌دهد طی 10 سال اخیر شمار دانشجویان خارجی در فنلاند سه برابر شده و به حدود 20 هزار نفر در سال 2013 میلادی رسیده است که این افزایش به ویژه از سوی دانشجویان کشورهای آسیایی و آفریقایی بوده است.

بنا بر طرح دولت مبنی بر دریافت شهریه از دانشجویان غیراروپایی،‌ این دانشجویان می‌بایست سالانه حداقل 5000 دلار شهریه بپردازند. این طرح دانشجویان تبادلی را در بر نخواهد گرفت. این طرح تا پیش از ارائه به مجلس تحت مطالعه و نظرخواهی از سوی موسسات آموزش عالی و احزاب مختلف سیاسی و سازمانهای دانشجویی قرار دارد. منتقدان این طرح،‌ دریافت شهریه از گروه خاصی از دانشجویان را یک تبعیض آشکار در نظام آموزشی دانستند و آن را غیر قابل قبول تلقی کردند. آنها معتقدند این اقدام به شدت دانشجویان را برای آمدن به فنلاند دچار تردید خواهد کرد.

آمار بازدید: 1104 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image