ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی مهمترین مشکل دوره ابتدایی چیست؟

مهمترین مشکل دوره ابتدایی چیست؟

کمبود نیروی انسانی، مهمترین مشکل دوره ابتدایی


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مهمترین مشکل دوره ابتدایی را کمبود نیروی انسانی در این حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، محمد دیمه‌ور امروز 26 آبان در سومین جشنواره درس پژوهی استان همدان، اظهار کرد: در دوره توانمندسازی نیروی انسانی، متناسب سازی نیروی انسانی، آموزش نیروی انسانی، آموزشهای تخصصی و مهارتهای حرفه‌ای مجموعه آموزش و پرورش به طور جدی مشغول برنامه ریزی و اقدام است.

وی افزود: برنامه ریزیهای لازم در این زمینه انجام شده تا نیروهای مورد نیاز از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود.

دیمه‌ور تصریح کرد: در مجموعه آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده چرا که در بیشتر موارد توزیع نامتوازن نیروهای انسانی موجب کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق شده که امسال نوع توزیعات اصلاح شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد انگیزه برای معلمان دوره ابتدایی از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش است که در این راستا امیدواریم نمایندگان مجلس بودجه ای ویژه معلمان دوره ابتدایی اختصاص دهند تا وضعیت معیشتی این جامعه بهبود یابد و انگیزه برای کیفیت نوع آموزش آنها ایجاد شود همچنین در دولت فعلی اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی به کتابهای کمک آموزشی اشاره کرد و گفت: تنها کتابهایی که مبتنی بر کتاب و جزو منابع داخلی آموزرش و پرورش باشد قابل تایید است.

دیمه‌ور از افزایش تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته 200 هزار نفر به تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی افزوده شده به طوریکه در سال گذشته تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی هفت میلیون و 18 هزار نفر بوده و در سالتحصیلی جاری به هفت میلیون و 190 هزار نفر افزایش یافته است و پیش بینی می شود به هفت میلیون و 200 هزار نفر برسد.

وی گفت: با توجه به تعداد زیاد پرسنل در وزارتخانه آموزش و پرورش بیشتر هزینه ها صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود در حالی که انتظارات مردم از آموزش و پرورش بسیار بالاست.

دیمه ور ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش تاثیرگذارترین وزارتخانه است چرا که نسلهای آینده در این مجموعه پرورش می یابند بنابراین بهتر است به این وزارتخانه توجه ویژه شود.

وی بودجه کل وزارت آموزش و پرورش را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 25 میلیارد تومان برای کیفیت بخشی به آموزش به دوره ابتدایی اختصاص یافته و بخشی نیز دریافت شده است.

دیمه ور بکارگیری نیروهای خدمه به عنوان معلمان ابتدایی در دوره‌های گذشته را برای دوره ابتدایی یک آسیب دانست و تاکید کرد: این پدیده در مقطعی از زمان اتفاق افتاد که نیروهای غیر متخصص وارد دوره ابتدایی شدند که در حال حاضر تلاش می شود با توانمندسازی معلمان، سطح کیفی این دوره افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری 15 هزار نفر معلم تربیت بدنی در دوره ابتدایی مشغول به خدمت شدند.

دیمه ور به تغییرات کتب درسی در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: دو کتاب تعلیمات اجتماعی و ریاضی در دوره چهارم ابتدایی تغییر اساسی کرد و سایر کتب مانند کتاب هدیه‌های آسمانی تنها متناسب سازی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی که متکفل برنامه‌های درسی و تالیف کتب محسوب می شود در حال تدوین جدول عناوین دروس و اهداف دوره ابتدایی است که تا پایان سال جاری این جدول تهیه و تدوین می‌شود تا به این ترتیب کتب درسی دوره ابتدای کمترین تغییرات را داشته باشد.

به گزارش ایسنا؛ در این جشنواره از درس پژوهان برتر استان تقدیر بعمل آمد.

آمار بازدید: 2141 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image