ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش پژوهشگر ایرانی، برنده جایزه علم و فناوری جهان اسلام در سال 2014 شد

پژوهشگر ایرانی، برنده جایزه علم و فناوری جهان اسلام در سال 2014 شد

جایزه آیسسکو در علم و فناوری سال 2014 همزمان با برگزاری هفتمین نشست وزرای علوم و تحقیقات کشورهای اسلامی به دکتر مسعود هوشمند، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعطا می‌شود.


به گزارش ایسنا، دکتر هوشمند با همکاری محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، موفق شده‌اند برای بیش از 300 بیماری نادر روش‌های تشخیص ژنتیکی ارائه دهند.

وی که مجری این طرح مطالعاتی است در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی خود، گفت: مطالعات انجام شده در زمینه تشخیص بیماری‌های نادر بوده که تاکنون بر روی تشخیص بیش از 300 بیماری نادر تحقیقاتی انجام داده ایم.

هوشمند مهمترین این بیماری‌ها را بیماری ژنتیکی نقص ایمنی دانست و اظهار کرد: در کشورهای اروپایی بروز این بیماری یک به 500 نفر و بسیار نادر است ولی در ایران این بیماری‌ها شیوع زیادی دارد که با مطالعات انجام شده قادر به تشخیص این بیماری قبل از تولد نوزاد هستیم.

وی مطالعه بر روی بیماری‌های متابولیکی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی خود ذکر کرد و گفت: در این زمینه نیز راهکارهایی برای تشخیص بیماری ارائه و نتایج این تحقیقات برای کاربردی شدن در سایر مراکز تشخیصی چاپ شده است.

مجری طرح ادامه داد: بیماری‌های میتوکندریایی از دیگر زمینه‌های مطالعاتی بوده که از 25 سال پیش تاکنون بر روی تشخیص این بیماری‌ها متمرکز شده ایم.

وی برخی بیماری‌های عضلانی ژنتیکی را از دیگر زمینه‌های تحقیقات خود عنوان و خاطر نشان کرد: برخی از کودکان هستند که تا سن دو سالگی دارای حرکات و رشد مناسب هستند ولی به تدریج علائم بیماری مانند عدم قدرت تکلم و حرکت در آنها مشاهده می‌شود و یا برخی از آنها تا سن 8 و 9 سالگی به صورت طبیعی رشد می‌کنند و دچار افت تحصیلی می‌شوند که راهکارهای تشخیص برای این نوع بیماری‌ها نیز ارائه دادیم.

هوشمند تاکید کرد: تمام روش‌های ارائه شده برای تشخیص بیماری‌های نادر بر اساس روش‌های ژنتیکی است.

به گفته این محقق، آزمایشگاه ایجاد شده در این زمینه از زمان تشکیل جنین تا سن بزرگسالی خدماتی را در راستای ارتقای کیفیت زندگی به خانواده‌ها ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا به دلیل خدمات علمی ارائه شده از سوی دکتر هوشمند جایزه آیسسکو در علم و فناوری سال 2014 همزمان با برگزاری هفتمین نشست وزرای علوم و تحقیقات کشورهای اسلامی به وی اعطا خواهد ‌شد.

هفتمین نشست وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی روزهای 27 تا 28 آذر ماه جاری در شهر مراکش برگزار می‌شود.

دکتر وفا العالمی رئیس آیسسکو ضمن تبریک کسب این موفقیت از دکتر هوشمند برای شرکت در مراسم اهدای جوایز (شامل لوح تقدیر، مدال طلا و جایزه نقدی) در مقر آیسسکو در رباط مراکش دعوت به عمل آورده است.

نام دکتر مسعود هوشمند در فهرست دانشمندان ممتاز آیسسکو که دستاوردهای قابل توجهی در زمنیه علوم زیستی داشته است درج خواهد شد.

آمار بازدید: 946 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image