ارتباط مستقیم با 30557 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور انتقاد از صدا و سیما برای بزرگ نمایی کنکور

انتقاد از صدا و سیما برای بزرگ نمایی کنکور

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه محتوای اصلی کتاب‌های آموزشی در مقطع متوسطه اول بر تفکر و کارآفرینی بنا نهاده شده است گفت: کتاب‌های کمک آموزشی که صرفا به آسان شدن یادگیری کمک می‌کنند، با اهداف آموزش در گروه نوجوانان مغایرت دارد.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، عظیم محبی افزود: در گروه متوسطه اول، بیشتر کتاب‌ها نظیر مطالعات اجتماعی، سبک زندگی و کار و فناوری مبتنی بر خلاقیت و تفکر است و ورود کتاب‌های کمک آموزشی مبتنی بر تست در این حوزه‌ها به مدارس ممنوع است؛ زیرا مغایر با روح و فلسفه این آموزش‌ها به مخاطبان نوجوان است.

محبی، از همکاری این معاونت با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و دفتر ساماندهی منابع کمک آموزشی در زمینه تدوین استانداردهای کتاب‌های کمک آموزشی با رویکرد تفکر و مهارت‌های کارآفرینی سخن گفت و اظهارکرد: اگر جشنواره رشد بتواند استانداردها و شاخص‌های مورد نظر در تولید این کتاب‌ها را برای اطلاع ناشران تدوین و منتشر کند و از آن سو ما هم بتوانیم جلوی ورود کتاب‌های نامناسب به مدارس را بگیریم، خود به خود بازار نشر به سمت آثار استاندارد پیش خواهد رفت؛ چون کمتر ناشری می‌تواند از بازار بزرگ دانش آموزی کشور چشم پوشی کند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزرات آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی‌های این دفتر برای توسعه مهارت کارآفرینی برای نوجوانان از جمله اجرای طرح کاشف که پروژه مشترک با دانشگاه کارآفرینی دانشگاه تهران بوده و هدف آن شناسایی استعدادهای نوجوانان است، خبر داد.

محبی با اعتراض به تبلیغات وسیع صداو سیما برای بزرگ نمایی درباره اهمیت کنکور و بدل شدن آن به یک دغدغه عمومی در میان خانواده‌ها و نوجوانان، بر ضرورت تغییر افکار عمومی به سمت توسعه کارآفرینی به جای تمرکز بر مدرک‌گرایی در میان نوجوانان تاکید کرد.

آمار بازدید: 366 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image