ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی 10درصد بار آموزش عالی بر دوش 358 موسسه غیر انتفاعی

10درصد بار آموزش عالی بر دوش 358 موسسه غیر انتفاعی

نشست مشترک روسای موسسات آموزش عالی غیردولتی استان آذربایجان شرقی با حضور دکترکارن ابری نیا مدیرکل دفترآموزش عالی غیرانتفاعی وزارت علوم ، دردانشگاه تبریز برگزارشد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دراین نشست دکتر ابری نیا شهر تبریز را خواستگاه علم، فرهنگ و تمدن و دانشگاه تبریز را یکی از مهم ترین دانشگاه های کشور خواند و گفت: این جلسه درجهت همفکری و رفع مشکلات موجود تشکیل شده و امیدوار هستیم چالش های موجود را با ایجاد توازن بین زیر نظام های آموزش عالی کاهش دهیم.

وی افزود: درحال حاضر 358 موسسه غیر انتفاعی درکشور داریم که مجموعا 10 درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می دهند، ضمن آنکه در50 درصد موسسات غیردولتی، زیر 1000 نفر مشغول تحصیل هستند، لذا درجهت ارائه خدمات آموزشی با مشکلاتی روبرو هستیم که باید حل شود.

دکترابری نیا همچنین گذر از توسعه کمی به سمت ارتقای کیفیت را از کلیدی ترین مباحث موسسات غیر دولتی بیان کرد و گفت: برای رسیدن به این امر مهم، می توان با افزایش هیئت علمی، تقویت ارتباط بین المللی، توانمندسازی بخش های غیردولتی، اصلاح برخی مصوبات درخصوص موسسات غیر انتفاعی، ارائه تسهیلات، حمایت از موسسات دارای کیفیت عالی و ارتقاء از موسسه به دانشگاه، گام های موثری برداشت.

درادامه این مراسم دکترمحمدرضا پور محمدی رئیس دانشگاه تبریز و رئیس هیئت نظارت بر موسسات غیرانتفاعی استان آذربایجان شرقی، وجود موسسات غیر انتفاعی را برای نیل به برنامه های توسعه کشور ضروری خواند و گفت: برای اداره مناسب موسسات آموزش عالی، ارائه راهکارهای بهینه سازی خدمات آموزشی نیاز است که این امر، تشکیل چنین نشست هایی را لازم می سازد.

وی درادامه افزود: درحال حاضر، جمعیت دانشگاهی استان آذربایجان شرقی بیش از 200 هزارنفر است که 17 واحد موسسه غیر انتفاعی، تنها 15 هزاردانشجو دارد و آمار زیر هزار نفر برای هر موسسه اصلا مطلوب نیست.

رئیس دانشگاه تبریزاضافه کرد: تشکیل جلسات همفکری برای سیاست گذاری و همفکری برای هماهنگی های مورد نیاز، در کنار ارایه راهکارهای قابل اجرا برای تقویت بنیه علمی موسسات غیر انتفاعی می تواند ما را در رفع مسایل و مشکلات موجود یاری کند.

همچنین جابر صادقی، به عنوان نماینده موسسات آموزش عالی غیر دولتی استان ضمن اشاره به اینکه از 358 موسسه غیر دولتی تعداد 38 موسسه در منطقه شمالغرب کشور وجود دارد، افزود: تا سال 92 حدود 439 هزار نفر از جمعیت دانشجویی کشور در موسسات غیر دولتی مشغول به تحصیل بودند و با توجه به اینکه یک دوره کارشناسی برای دولت، 480 میلیون ریال هزینه دارد، در این رابطه موسسات غیر دولتی از بابت هزینه های مربوط به دانشجو، هیئت علمی و کارمند، حدود 180 تریلیارد ریال به دولت کمک می کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در پایان این نشست روسای دانشگاه های غیر انتفاعی استان و رئیس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دانشگاه تبریز به عنوان هیئت نظارت دبیر استان، نظرات خود را در خصوص ارتقای سطح موسسات و رفع مشکلات موجود ارائه کردند.

آمار بازدید: 1018 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image