ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور آخرین اخبار کنکور و حذف کنکور

آخرین اخبار کنکور و حذف کنکور

آغاز ثبت نام آزمون آزمایشی ارشد 94 جهاددانشگاهی قم


ثبت نام آزمون آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد 94 جهاد دانشگاهی واحد استان قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، مدیر اداره نظارت و ارزشیابی معاونت آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: این آزمون در 9 رشته و در سه گروه فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر برگزار می شود.

"زهرا حبیبی" افزود: این آزمون آزمایشی ویژه رشته های مهندسی برق، مهندسی عمران، مجموعه مهندسی صنایع، مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات، مجموعه حقوق، مدیریت اجرایی MBA، مجموعه زبان انگلیسی، مجموعه مدیریت و مجموعه معماری برگزار خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: آزمون آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد 94 جهاد دانشگاهی قم به صورت سراسری و آنلاین برگزار می شود و علاقه مندان می توانند به صورت غیرحضوری و آنلاین ثبت نام خود را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، حبیبی با اشاره به استاندارد بودن آزمون مذکور تصریح کرد: این آزمون بر اساس مجموعه سوالات سازمان سنجش طراحی و آماده شده است.

وی یادآور شد: آزمون آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد 94 جهاددانشگاهی قم 10 بهمن ماه امسال به صورت غیر حضوری برگزار می شود.
--------------------------------------------


اعتراض دانشجویان شریف به تغییر سهمیه پذیرش ارشد بدون کنکور

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبرکه جمعی از دانشجویان در اعتراض به تغییر سهمیه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد تجمع برگزار کردند، افزود: بعد از پیگیری های معاون آموزشی دانشگاه، اجرای آیین نامه جدید در سال جاری لغو شد.

مرتضی ملکیان دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: طبق آیین نامه، پذیرش بدون کنکور دانشجویان استعداد درخشان در مقطع ارشد روزانه و شبانه از 20 درصد به 10 درصد کاهش پیداکرده بود.

وی ادامه داد: همچنین طبق آیین نامه جدید تعداد واحدهای گذرانده شده از سوی دانشجویان استعداد درخشان از 100 واحد به 110 واحد تغییر کرده بود.

ملکیان تصریح کرد: با وجود اینکه این آیین نامه مرداد ماه تغییر کرده بود تا یک ماه قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشجویان را از این تغییرات مطلع نکرده بودند. بنابراین دانشجویان استعداد درخشان به دلیل بی اطلاعی از این تغییرات آمادگی شرکت در آزمون ارشد را نداشتند و تعدادی از دانشجویان هم برای شرکت در آزمون ارشد ثبت نام نکرده بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که سبب ناراحتی دانشجویان شده بود، عدم اطلاع رسانی به موقع دانشگاه درخصوص تغییرات اعمال شده، اظهارکرد: همین مسئله باعث شد دانشجویان به این تغییرات اعتراض کنند و درخواست تغییر آیین نامه به شیوه گذشته یا اجرای آیین نامه جدید ازسال آینده را داشته باشند.

ملکیان با بیان اینکه شورای صنفی گفت: نامه ای با حدود 180 امضا به وزارت علوم ارسال کردیم. علاوه براین معاون آموزشی دانشگاه شریف نیز این مسئله را با معاون آموزشی وزیر علوم درمیان گذاشته و رئیس دانشگاه هم دراین خصوص با وزیرعلوم و معاون آموزشی هماهنگی هایی انجام دادند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دوشنبه روز 22 دی ماه با دانشجویان کاندیدای استعداد درخشان در سالن کهربای دانشکده برق تجمعی برگزار کنیم . تجمع با حضور حدود 150 تا 200 دانشجوی کاندیدای استعداد درخشان، رئیس دفتر استعداد درخشان دانشگاه، معاون آموزشی و معاون دانشجویی دانشکده برق برگزارشد که در این جلسه دانشجویان نظرات و مسائل خود را مطرح کرده و مسئولین دانشگاه هم به آنها پاسخ گفتند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف درهمین زمینه افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی به دانشجویان با تأخیر انجام شده و تنها راه باقی مانده برای آنها خروج از کشور است باید درخواست خود را با مسئولین مطرح کنیم.

وی درپایان اظهارکرد: بعد از پیگیری ها و رایزنی های معاون آموزشی دانشگاه با معاون آموزشی وزیرعلوم، اجرای آیین نامه جدید در سال جاری برای دانشجویان این دانشگاه لغو شد.
-----------------------------------------------------


"غول کنکور" کتب کمک‌آموزشی را می‌بلعد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش متوسط کتاب به ازای هر دانش آموز را هفت جلد ذکر کرد و گفت: نیمی از مدارس کشور فاقد کتابخانه هستند، زنگ رسمی کتاب و کتابخوانی را هنوز سامان نداده‌ایم و "غول کنکور" چون چراغ جادویی کتب کمک‌آموزشی را می‌بلعد.

به گزارش سرویس «اموزش و پرورش» ایسنا، حمیدرضا کفاش در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد با اشاره به سخنان خود در جشنواره دهم افزود: سال گذشته گفتیم حوزه پرورشی تابع شورای سامان‌بخشی منابع آموزشی و در خدمت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و در این راستا اقدام به برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه‌ها نیز آثار خروجی شورای ساماندهی را به نمایش خواهد گذاشت، اظهار کرد: امسال یک یا دو گروه به این نمایشگاه‌ها اضافه شد و اگر دو تا سه سال دیگر اینطور کار کنیم، روند بهتری داریم و امیدواریم در آینده نزدیک در برگزاری نمایشگاه‌ها و خرید کتاب فقط از طریق دبیرخانه شورای سامان‌بخشی استفاده کنیم تا کتابی از قلم نیفتد.

کفاش ادامه داد: این کار نیز امسال با هماهنگی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم این میزان را به 70 درصد برسانیم و هر کتابی که از ناشرین در بخش‌های آموزشی و تربیتی معرفی شد صرفاً از طریق این شورا تأیید شود و وارد سامانه شده و خریداری شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارهای خوبی در یازده دوره جشنواره انجام شده است، یادآور شد: اما هنوز وضعیت کتاب و کتابخوانی خوب نیست و باید برای گره‌های موجود فکر کنیم و در حوزه پرورشی و فرهنگی سازمان پژوهش و برنامه آموزشی، معاونت متوسطه و ابتدایی نیاز به یک کار جهادی در عرصه کتاب و کتابخوانی داریم.

وی با بیان اینکه حال کتاب و کتابخوانی بدون تعارف خوب نیست، افزود: کتابخوانان، روزنامه‌خوان شده‌اند و متوسط کتاب به نسبت هر دانش‌آموز 7 جلد کتاب است و این به نسبت نرم جهانی زیر 50 درصد است به گونه‌ای که متوسط کتاب به نسبت هر دانش آموز در سایر کشورها 15 کتاب است. کفاش با تاکید بر اینکه خرید کتاب در سبد خانواده‌ها نیست، اضافه کرد: کتابدار در مدارس کشور حذف شده و بیش از نیمی از مدارس کشور هنوز فاقد کتابخانه هستند و زنگ رسمی کتاب و کتابخوانی را هنوز سامان نداده‌ایم.

وی اظهار داشت: رسانه‌های جمعی به طور مستمر مبلغ کتاب نیستند و از مؤلف و نویسنده در رده چندم ورزشی‌ها نیز تجلیل نمی‌شود و انبوه نشر کتاب مربوط به حوزه‌های غیرمؤثر است.

وی گفت: ناشران کتاب ثبات شغلی ندارند و کتابفروشان چندشغله هستند و غول کنکور چون چراغ جادویی کتاب کمک‌آموزشی را می‌بلعد و توسعه فضای مجازی مطالعه را ضعیف کرده است و به نظر می‌رسد در کنار حرکت این جشنواره نیاز به یک نهضت کتابخوانی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آسیب‌ها را شناسایی کرده‌ایم و باید با همت اندیشمندان کارهای بزرگی در این عرصه آغاز کنیم، به امید آن روز که نشر کتاب در کشور از نشر مواد غذایی متعدد برای دانش‌آموزان بیشتر باشد.
------------------------------------------


کنکور به تمام معنی حذف نمی‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: کنکور به تمام معنی حذف نخواهد شد و رقابت در رشته‎های شاخص دانشگاه‎های مطرح همچنان باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، عبدالرسول عمادی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال، افزود: امسال نیز همانند سال‎ گذشته تأثیر 25 درصدی را در کنکور خواهیم داشت. هر چند که میزان این درصد سالانه باید رو به افزایش باشد، لذا ما خواستار افزایش 10 درصدی تأثیر سوابق تحصیلی در سال آینده بودیم که به تصویب نرسید.

وی تصریح کرد: دروس سه سال متوسطه در کنکور اثرگذار خواهد بود، این در حالی است که با تلاش‎های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش اهمیتی که کنکور در گستره کشور داشت را از دست خواهد داد و دانش‎آموزان به محتوای آموزشی این مهم توجه خواهند کرد.

این مقام مسوول یادآور شد: دانش‎آموزان برای اینکه بتوانند در کنکور موفق و وارد دانشگاه شوند سه شیوه وجود دارد که اولی بر اساس سوابق تحصیلی است، دوم فرد علاوه بر سوابق تحصیلی در کنکور نیز شرکت می‎کند و در حالت سوم فرد فقط در کنکور شرکت می‎کند که امیدواریم در سال‎های آینده این اختیار در کشور ایجاد شود و هر کس بر اساس شرایط خود عمل کند.

عمادی در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان نیز خاطرنشان کرد: طی رایزنی‎های صورت گرفته، معوقات همکاران در حوزه آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد، چرا که این مهم بخش عمده‎ای از انگیزه همکاران در راستای ارائه خدمات مطلوب‎تر را تشکیل می‌دهد.

آمار بازدید: 1224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
رها پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

همه یه شرایط نداشتند .خانم سحر اگر شما زحمت کشیدید پس حتما درکنکورقبول میشوید با بالا بردن تاثیر معدل و یا حذف کنکور کسانی که حتی مریض بودند و یا عزیزانشون و از دست دادند یا حتی سال سوم درگیر اتفاق ناخواسته ای که خدا خواسته شدند ایا باید به ارزوهایشان نرسند؟اگر واقعا زحمت کشیدی و معدلت از خودته از کنکور نترس.بودند کسانی که بخاطر مادروپدرشان بیست میگرفتند.یا مادر وپدراشان سهامدار مدارس بودند یا معلم.بس است ظلم دیگر.کنکور ازمون بسیار خوبیست...

سحز يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

واقعاکه هرلحظه یه چیزی میگین باباخواهش میکنم تاثیروبالاترببرین تادانش اموزایی که مدرسه خیلی زحمت کش بودنم یه شانس بالاترداشته باشن توروخداااا.ممنون