ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد راه اندازی مرکز آموزشهای آزاد در دانشگاه آزاد

راه اندازی مرکز آموزشهای آزاد در دانشگاه آزاد

دکتر میرزاده پیرامون نامه رئیس واحد خمین در خصوص راه اندازی مرکز آموزش های آزاد، با تاکید بر راه اندازی مرکز آموزش های آزاد در دانشگاه آزاد ، گفت: راه اندازی این مرکز برای دانشگاه بسیار مثبت است چرا که موجب درآمدزایی می شود.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در صد و یکمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامیبا بیان این مطلب افزود: لیکن برای این موضوع باید یک برنامه و آیین نامه واحد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باشد که تمام واحدهای دانشگاه از یک رویه پیروی کنند.

دکتر میرزاده در ادامه سخنانش با اشاره به امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان نظام مهندسی به منظور توسعه همکاری، ارائه خدمات علمی و گسترش بازآموزی، عنوان کرد: با اجرای این طرح بسیاری از کارشناس های قدیمی که از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند دوباره برای گذراندن دوره های بازآموزی به دانشگاه برگشتند و علاوه بر بروز رسانی علمی این مهندسان، درآمد خوبی از این راه نصیب دانشگاه شد.

وی با تاکید بر اینکه در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی کمیته ای به نام کمیته آموزشهای آزاد وجود دارد، بیان کرد: هدف از ایجاد این کمیته این است که از ظرفیت، زیربناها و اساتید دانشگاه برای درآمد زایی استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد دوره های کوتاه مدت در مراکز آموزش آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی منجر به صدور مدرک نمی شود و صرفا یک گواهینامه معتبر صادر می شود.

وی تاکید کرد: راه اندازی واحد و مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی در داخل و خارج از کشور نیاز به مصوبه هیات امنای مرکزی دارد و هر امری غیر از آن خلاف محسوب می شود.

دکتر میرزاده همچنین در این جلسه با اشاره به گزارش مرکز حراست دانشگاه، بیان کرد: البته بعضی از واحدها از روی نیت خیر و صرفا برای درآمد زایی بیشتر ممکن است فعالیتهایی انجام دهند که در دراز مدت موجب سوء استفاده شود که باید مراقبت های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

بورس نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به بحث بورسیه در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: از این پس نخبگان کشور می توانند از بورس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی منابع مالی کافی برای بورس تمام افرادی که در مقطع دکتری قبول می شوند وجود ندارد، تاکید کرد: نخبگان دارای استانداردهای بالای علمی هستند و برای بورس نخبگان مواردی نظیر معدل، رزومه، تعداد مقالات چاپ شده، استاد راهنما و پایان نامه مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در یک بازه زمانی متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کم بود و بورس کردن متقاضیان لازم بود، گفت: در حال حاضر و بحمدالله تقاضا برای استخدام به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالاست که این امر ایجاب می کند مزایای ناشی از بورس بیشتر به نخبگان و افراد ممتاز علمی و پژوهشی تعلق گیرد. و نیازی به بورس تعداد زیادی از متقاضیان نداریم.

وی افزود: در آیین نامه جدید بورس در دانشگاه آزاد اسلامی که به زودی ابلاغ می شود تعهدات سابق در خصوص افراد بورس شده به قوت خود باقی است.

ایجاد نمایشگاه دائمی از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد یک نمایشگاه دائمی از دستاوردهای پژوهشی قابل تبدیل برای تجاری سازی در دانشگاه آزاد اسلامی به نام Azad Expo خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه آزاد اسلامی مکانی برای ارائه توانمندی های دانشگاه وجود داشته باشد، تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه که بخش صنعت بتواند مرتبا به آن مراجعه کند مطمئنا از طرف بخش خصوصی نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت چرا که سرمایه گذاران زیادی وجود دارند که به دنبال تجاری سازی طرح های تحقیقاتی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این نمایشگاه که دائمی خواهد بود تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نمونه های خود را که قابلیت تجاری سازی دارند عرضه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه باید محلی برای مراجعه صاحبان صنعت و خدمات باشد، تصریح کرد: ایجاد این نمایشگاه درآمد دانشگاه را با توجه به توسعه بحث های دانش بنیان در دانشگاه افزایش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این جلسه گزارشی توسط معاونت برنامه ریزی در خصوص اجلاس 69 و اقدامات صورت گرفته توسط معاونتهای سازمان پیرامون مصوبات اجلاس 68 به هیات رئیسه ارائه شد.

همچنین مصوبه تاسیس بنیاد خیریه در دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد و اصلاحیه به عمل آمده در آیین نامه برگزاری همایش های بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه نامه معاون سنجش و پذیرش دانشگاه در خصوص پیشنهاد برای ساماندهی آمار و اطلاعات در دانشگاه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش کمیسیون های تخصصی هیات رئیسه مطرح شد.

آمار بازدید: 495 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image