ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار 7000مدرس گروه معارف دارای مجوز تدریس هستند

7000مدرس گروه معارف دارای مجوز تدریس هستند

7000مدرس گروه معارف دارای مجوزتدریس هستند/ احتمال ارائه دروس معارف در ارشد و دکتری


مدیر گروه معارف دانشگاه‎های کشور گفت: 7000 مدرس گروه معارف دانشگاه‎های کشور دارای مجوز تدریس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت الاسلام امراللهی در نشست معاونین و مدیران آموزشی دانشگاه‎های لرستان که با حضور مدیر گروه معارف دانشگاه‎های کشور در خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه هفت هزار مدرس دارای مجوز تدریس دروس معارف در کشور داریم که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر آن‌ها عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند اظهار کرد:بخش عمده‌ای از اساتید گروه معارف به صورت حق الزحمه‌ای دروس معارف را در سطح دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند؛ بنابراین ضرورت دارد که مسئولان دانشگاه‌ها در پرداخت حق و حقوق این اساتید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در سطح دانشگاه‌ها ۵۰۰ گروه معارف شکل گرفته که برخی از ان‌ها دارای مدیر گروه و برخی نیز با سرپرست اداره می‌شوند؛ البته برخی از گروه‌های معارف دانشگاه‎های کشور نیز به صورت متمرکز در تهران اداره می‌شوند.

امراللهی با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بر اساس رسالت ذاتی خود وظیفه گزینش علمی و تایید صلاحیت اساتید در تمام مقاطع را بر عهده دارد تصریح کرد: اساتید معارف باید حتما دارای مجوز تدریس باشند در غیر این صورت مرتکب خلاف شده‌اند و به عنوان استاد غیرمجاز تلقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: وظیفه ارزیابی گروه‎های معارف اسلامی و نظارت بر حسن اجرای دروس معارف نیز بر عهده گروه‎های معارف است و اگر در این زمینه خلافی صورت بگیرد گروه می‌تواند درس را باطل کند که تابحال این اتفاق نیفتاده است.

مدیر گروه معارف دانشگاه‎های کشوربا اشاره به اینکه در قالب بخشنامه روند جذب اساتید گروه معارف را تسهیل کرده‌ایم گفت: اساتیدی که مقالات علمی پژوهشی داشته باشند پروسه جذب آن‌ها تسهیل می‌شود.

امراللهی با بیان اینکه پیگیر ارائه دروس معارف اسلامی در دوره‌های ارشد و دکتری هستیم ادامه داد: با ارائه این دروس در مقاطع تحصیلات تکمیلی زمینه برای ارتقاء رتبه علمی اساتید گروه معارف فراهم می‌شود.

وی افزود: ارتقاء اساتید معارف در دانشگاه‎های علوم پزشکی، هنر و صنعتی به دلیل اینکه گروه معارف گروه سرویس دهنده به سایر گروه‌ها است با مشکل مواجه است به همین دلیل باید راهکارهای لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

مدیر گروه معارف دانشگاه‌های کشور گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است که در دانشگاههایی که هیات ممیزه دارند یک کمیته گروه معارف تشکیل شود و امتیاز دهی به اساتید گروه معارف را برای ترفیع و ارتقاء اساتید گروه معارف بررسی کنند.

امراللهی با اشاره به فراخوان جذب اساتید گروه معارف در بهمن ماه تصریح کرد: خرداد و اردیبهشت ماه نیز فراخوان جذب استاد اعلام می‌شود و با این حال هر دانشگاهی که اعلام نیاز کند نسبت به تامین مدرس معارف اقدام می‌کنیم و در این زمینه محدودیتی نیز در وزارتخانه نداریم.

آمار بازدید: 551 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image