ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اخبار جدید مرتبط با تدریس و آموزش

اخبار جدید مرتبط با تدریس و آموزش

روش تدریس واحد برای دانش آموزان استثنایی کارساز نیست - معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: روش تدریس واحد برای دانش آموزان استثنایی کار ساز نبوده و پاسخگو نیست.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، محسن غفوریان چهارشنبه 29 بهمن سالجاری در چهارمین همایش درس پژوهی دانش آموزان استثنایی استان همدان، اظهار کرد: نیاز هر یک از دانش آموزان استثنایی با توجه به معلولیت و وضعیت آنها متفاوت بوده بنابراین در این صورت تدریس واحد برای این دسته از دانش آموزان تاثیر گذار نخواهد بود.



وی با بیان اینکه همه مربیان با تکنیک درس پژوهی آشنایی داشته و باید شرایط و زمینه‌ها را برای دانش آموزان استثنایی فراهم کنند، تصریح کرد: در صورتی تدریس مربیان مدارس استثنایی به مهارت تبدیل می‌شود که بچه‌ها بتوانند از آموخته های خود به عنوان مهارت استفاده کنند.



معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش کشور گفت: تقویت روحیه تعامل بین دانش آموزان مدارس استثنایی و مریبان آنها از جمله راهکارهای مناسب برای مهارت آموزی است بنابراین مربیان مدارس استثنایی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.



غفوریان خاطرنشان کرد: انجام کارهای جزیره‌ای در مراکز استثنایی پاسخگو نبوده و باید با ایجاد ارتباط با سایر مربیان برای ارتقاء کیفیت آموزش این مجموعه تلاش کرد.



وی با بیان اینکه باید قدرت حل مساله را به دانش آموزان آموزش دهیم، تاکید کرد: در سال گذشته 60 هزار نفر دانشجو ازدواج کردند که از این تعداد 6000 نفر طلاق گرفته‌اند که علت عمده این طلاقها عدم مهارت حل مساله در آنها بوده است.



وی ادامه داد: ما در زمینه آموزش مهارت اجتماعی باید با دانش آموزان استثنایی کار کنیم چرا که آنها در جامعه زندگی می کنند و در این جامعه سهم دارند.



معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه مربیان باید فرصت بحث کردن را به دانش آموزان بدهند، گفت: در صورتی که معلمان فرصت بحث کردن موضوعات را به دانش آموزان استثنایی بدهند آنها مهارت می‌آموزند و فرصت برای تفکر پیدا می کنند.



وی خاطرنشان کرد: برای مهارت آموزی و ترویج درس پژوهی باید به کار گروهی، انعطاف پذیری، نوپذیری، انضباط و شوق به کار توجه شود و این موضوعات مبنای کار مربیان قرار گیرد.



غفوریان تصریح کرد: باید تفکر انتقادی را در دانش آموزان استثنایی ایجاد کنیم چرا که آنها در این جامعه سهم دارند اما باید بدانیم که این امور محقق نمی شود مگر اینکه همه برای تحقق این اهداف تلاش کنند و شرایط را فراهم و حتی والدین این دانش آموزان مربیان را همراهی کنند.

---------------------



فانی: آموزش معلمان دوره ابتدایی در امور قرآنی حائز اهمیت است - وزیر آموزش و پرورش با بیان این که معلمان دوره ابتدایی همه دروس را به دانش آموزان آموزش می‌دهند، گفت: آموزش مستمر معلمان به ویژه آموزگاران ابتدایی در امور قرآنی در انتقال مفاهیم قرآنی به دانش آموزان حائز اهمیت است.



به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت اثربخشی فعالیتهای کارگروه‌های مختلف اظهار کرد: کارگروه ارزیابی عملکرد باید به دقت فعالیتهای کارگروه‌های مختلف را رصد و ارزیابی کند تا میزان اثربخشی هر یک از اقدامات برای اعضا مشخص شود.



وی رسیدن به هدف را مهمترین بخش اقدامات کارگروه‌ها معرفی کرد و افزود: با ارزیابی دقیق اقدامات می‌توانیم داوری کنیم که کدامیک از فعالیتها باید تقویت، اصلاح و یا حتی متوقف شود چون ملاک، اثربخشی فعالیتهاست.



فانی با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته اعضا در کارگروه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارائه شده در کمیسیون باید ناظر به اهداف برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کارگروه‌ها باشد تا نتیجه ملموس و مؤثری را مشخص کند.



وی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم را نیازمند یک نقشه راه دانست و تصریح کرد: دبیرخانه کمیسیون باید تدوین نقشه راه را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد تا مسیر حرکت و نتیجه اقدامات در یک بازه زمانی قابل ارزیابی باشد.

----------------------



لزومی ندارد معلم همه فن حریف باشد - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی امسال 12درصد رشد داشته که با اضافه شدن این میزان افزایش، هم اکنون پوشش تحصیلی دراین دوره به بیش از 50 درصد رسیده است.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، محمد دیمه‌ور در جمع مدیران ابتدایی نواحی یک و دو بندرعباس با بیان این مطلب افزود: با تحقق رشد 12درصدی به هدفگذاری ترسیم شده در پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی که هم اکنون بالای 50 درصد است نزدیک شده‌ایم.



وی درادامه با تاکید براینکه معلم، مدیر و رهبر آموزشی است خاطرنشان کرد: در این فرایند باید به جای نقش اجرایی به برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و بازخورد در فرایند آموزش توجه شود.



این مقام مسوول در ادامه گفت: اعتقاد ما براین اصل است که معلم یک مدیر آموزشی است و به عنوان پرچمدار و رهبر تربیتی باید به آن نگاه کرد.



وی تصریح کرد: لزومی ندارد معلم همه چیز بداند و به اصلاح همه فن حریف باشد بلکه آنچه مهم است، اینکه معلم در ساماندهی جریان آموزش و یاددهی تسلط کافی داشته باشد.



معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر برنامه محوری و داشتن یک چشم انداز روشن در فرایند آموزش، خاطرنشان کرد:جان کلام برنامه تعالی مدیریت این است که مدیر برنامه محور باشد و در این مسیر گام به گام در طول سال تحصیلی برابر نقشه راه پیش برود.



دیمه‌ور در ادامه با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، رسالت نظام تعلیم و تربیت را پرورش انسانهای شایسته دانست و افزود: این مهم به عنوان غایت امرتعلیم و تربیت درسند تحول بنیادین به روشنی و صراحت هدفگذاری شده است که همه ارکان آموزش وپرورش باید در تحقق آن بکوشند.



وی با تاکید براینکه مهمترین رکن یادگیری دانش آموزاست، اظهار کرد: درچهاررکن مهم یادگیری، دانش آموز محور است و آنچه هدف آموزش و پرورش است، فراهم کردن بستر تحول فکری در دانش آموزان است.



دیمه ور اضافه کرد: نگاهی به تجارب کشورهای توسعه یافته نشان می دهد رویکرد آنان در امر آموزش، رویکرد توصیفی است که این مهم در سند تحول بنیادین یک اصل و اساس است.



وی با بیان اینکه برخی نگرشها با به چالش کشیدن ارزشیابی توصیفی بر سبک و سیاق گذشته و نمره محوری تاکید دارند، خاطرنشان کرد: بررسی میدانی، تجارب عینی و مقایسه آماری به صراحت بیانگرموفقیت ارزشیابی توصیفی در برابر سایر نظام‌های ارزشیابی است که این تجربه به عنوان الگوی برتر در نظام های آموزشی و پرورشی برتر دنیا مورد تاکید است.



معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان با تاکید براستفاده از ظرفیت اولیا و مربیان و همچنین رسانه‌های جمعی، اظهار امیدواری کرد تا در سایه تلاش جمعی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، نظام ارزشیابی توصیفی از پشتوانه لازم برخوردار باشد تا بتواند درسایه تعامل مدرسه و خانواده این رکن مهم نهادینه و نتایج درخشان خود را برجای بگذارد.


آمار بازدید: 1113 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image