ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اخبار جدید از نظام رتبه بندی معلمین و پرداخت مطالبات معلمان

اخبار جدید از نظام رتبه بندی معلمین و پرداخت مطالبات معلمان

ارائه طرح دو فوریتی نظام رتبه بندی معلمین به مجلس پس از اتمام رسیدگی به بودجه



رییس کمسییون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرحی دوفوریتی برای نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از لایحه بودجه سال 94 ارائه خواهد شد که امیدواریم با اجرای این طرح معلمان به جایگاه واقعی خود برسند.



محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویراظهار کرد: موضوع رتبه‌بندی معلمان مجلس در خردادماه سال جاری به عنوان یک طرح یک فوریتی در صحن علنی مجلس مطرح شد که متاسفانه نماینده دولت با آن مخالفت و استدلال کرد که دولت به دنبال ارایه لایحه‌ای در این خصوص به مجلس است.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با گلایه از وزیر آموزش و پرورش بدلیل آنچه بی توجهی به این طرح می‌خواند، ادامه داد:‌ به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم که باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که قبل از رسیدگی به لایحه بودجه 94 این لایحه به مجلس آمده و مصوب شود اما در آن زمان وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است اما علی‌رغم این صحبت‌ها هیچ لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارایه نشده است.



زاهدی تصریح کرد: پس از این اتفاقات در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصمیم بر آن شدیم تا باری دیگر طرح دو فوریتی نظام رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس کنیم و انشالله پس از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه در صحن علنی مجلس این طرح را تقدیم هیات رییسه مجلس خواهیم کرد.



وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس با جدیت به دنبال اصلاح وضعیت حقوقی، ارتقای جایگاه معنوی و اجتماعی معلمان است اظهار کرد: بار مالی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان از محل‌هایی که امسال در لایحه بودجه پیش‌بینی شده قابل اجرا می باشد و نگرانی از این جهت وجود ندارد هر چند که در بودجه سال 94 اعتبارات خوبی به حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده شده است



رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تصمیم قاطعی برای اجرای این طرح داشته باشد تصریح کرد: جزئیات این طرح بر عهده آموزش و پرورش است که بر اساس آن باید آیین‌نامه‌ای را تهیه کرده و ابلاغ کند.



 



درخواست از نمایندگان مجلس برای پرداخت مطالبات معلمان



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب اساسنامه مدارس عشایری در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.



مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، به تشریح مصوبات نهصد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: در ابتدای این جلسه با توجه به بررسی لایحه بودجه 94 در مجلس، برخی اعضای شورا به بودجه و کسری اعتبارات وزارتخانه اشاره کردند و تذکراتی دادند.



وی افزود: در نهایت شورای عالی از دولت و نمایندگان مجلس خواست تا با توجه به کسری‌های متراکم بودجه آموزش و پرورش، برای عدم پرداخت بخشی از مطالبات معلمان و عدم تخصیص سرانه مناسب به مدارس تدبیری اتخاذ کنند تا این کسری برای سال جاری و سال آینده جبران شود.



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: طبق گزارش وزیر، حداقل با سه هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجهیم.



نوید ادهم در ادامه ضمن اعلام این خبر که اساسنامه مدارس عشایری که در دستورکار این جلسه قرار داشت به تصویب رسید اظهار کرد: حدود 160هزار دانش آموز عشایری در مدارس 22 استان کشور مشغول تحصیل هستند و با توجه به اهمیت و نقش تاثیرگذاری که عشایر غیور و فداکار در طول تاریخ و بویژه پس از انقلاب داشته‌اند، اساسنامه‌ای را برای مدارس عشایری به تصویب رساندیم.



وی افزود: بر این اساس آموزش و پرورش موظف است در راستای ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزش و پرورش و ارائه خدمات بهتر به فرزندان عشایر تدابیری را اتخاذ کند.



دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال باید برنامه درس ملی و جدول زمانبندی اجرای برنامه‌ها متناسب با شرایط زیست بوم عشایر بازنویسی شود اضافه کرد:همچنین باید نیروی انسانی واجد شرایط بویژه با پرداخت حق الزحمه‌های فزونتر بکار گرفته شود. باید این جذب به گونه‌ای صورت بگیرد که حداقل یک دوم تا یک سوم نرم موجود در مدارس عادی باشد در نتیجه به نیروی بیشتری برای فعالیتهای فوق برنامه، امور بهداشتی، ورزشی و تربیتی باید اختصاص یابد.



نوید ادهم افزود: حتی پیشنهاد شد آموزش و پرورش ردیف اعتباری ویژه‌ای را در نظر بگیرد و سرانه این مدارس سه برابر مدارس عادی باشد.



به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش این مصوبه پس از امضای رئیس جمهور لازم الاجراست و مسئولان باید سعی کنند آن را در بودجه 94 لحاظ کنند.


آمار بازدید: 2528 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image