ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور چگونگی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95 و کنکور 96

چگونگی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95 و کنکور 96

تاثیر 5درصدی نمره چهار درس پیش‌دانشگاهی در کنکور 95 - رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده، اظهار کرد: سال آینده نمره چهار درس پیش‌دانشگاهی که امتحان آن به‌صورت سراسری برگزار می‌شود، پنج درصد تاثیر مثبت خواهد داشت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، ابراهیم خدایی در حاشیه جشن چهلمین سال تأسیس دانشگاه زنجان، در جمع خبرنگاران در خصوص تغییرات ایجاد شده در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و دکترا، گفت: امسال نیز نوبت اول آزمون دکترا اواخر اسفندماه برگزار خواهد شد که با توجه به تغییر شیوه پذیرش که اختیارات بیشتری به دانشگاه داده خواهد شد، این آزمون از امسال در دو نوبت برگزار می‌شود. همچنین با توجه به برخی مشکلات مانند وضعیت آب و هوایی کشور و مشکل حضور در برخی استان‌ها تصمیم گرفته شد آزمون کارشناسی ارشد اردیبهشت‌ماه برگزار شود.



وی در خصوص قانون حذف کنکور، خاطرنشان کرد: سال 86 قانون حذف کنکور در طی پنج سال ارائه شده بود که این قانون اجرا نشد٬ سال 92 مجلس شورای اسلامی به اصلاح این قانون پرداخت و بر اساس قانون کنونی تکلیف شد که تا پنج سال آینده شرایط پذیرش دانشگاه‌ها 85 درصد بر اساس سابقه تحصیلی داوطلبان باشد که این میزان امسال 78 درصد بوده است.



وی در خصوص جایگاه علمی ایران نیز تصریح کرد: در سال ۲۰۱۲ هیچ دانشگاهی در ایران جزو یک درصد دانشگاه برتر دنیا نبود، ولی هم‌اکنون سه دانشگاه توانسته‌اند این رتبه را کسب کنند.



رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نسبت مقالات برتر ایران در گذشته 82 صدم درصد بود که در سال ۲۰۱۴ به ۱.۵۶ درصد رسید. همچنین بر اساس برخی رتبه‌بندی‌ها دانشگاه‌های ایران در برخی شاخص‌های کیفی دارای رتبه نخست است.





-------------------------------



میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال‌های 95 و 96 اعلام شد - میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال‌های 1395 و سال 1396 ، براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 28 شهریورماه 94 و در راستای اجرای قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب 10دهم شهریورماه مجلس شورای اسلامی، اعلام شد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1395 به شرح زیر است:



الف- آن دسته از دیپلمه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیرقطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.



ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.



برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف وب، هردو مورد اعمال خواهد شد.



بر اساس این گزارش، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 96 نیز به شرح زیر است:



الف- آن دسته از دیپلمه های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورتتأثیرقطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.



ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر قطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می شود.



به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هردو مورد اعمال خواهد شد.


آمار بازدید: 2535 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image