ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه با آغاز هفته خوابگاهها: راه‌اندازی بازارچه دانشجویی در خوابگاهها/ عرضه تولیدات دانشجویی (اردیبهشت 91)

با آغاز هفته خوابگاهها: راه‌اندازی بازارچه دانشجویی در خوابگاهها/ عرضه تولیدات دانشجویی (اردیبهشت 91)

با آغاز هفته خوابگاهها: راه‌اندازی بازارچه دانشجویی در خوابگاهها/ عرضه تولیدات دانشجویی


هفته خوابگاه‌های دانشجویی از امروز جمعه 22 اردیبهشت آغاز شده و تا 28 ماه جاری در دانشگا‌ه‌ها برگزار خواهد شد که راه‌اندازی بازارچه‌های دانشجویی در محوطه خوابگاه‌ها و عرضه تولیدات دانشجویی بخشی از برنامه های این هفته است.
به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری هفته خوابگاه‌ها با اهداف خاصی برگزار می شود که می توان در سال جاری به ارتقاء کیفیت خوابگاه‌ها، توسعه ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان، ارتقاء سطح زندگی دانشجویی، ترویج خوابگاه سازی به عنوان ارزش اسلامی، ترویج مشارکت خانواده و فرهنگ خوابگاهی، جلب همکاری و مشارکت نهادهای شهری در ارتقاء سطح خدمات رفاهی خوابگاهی و ترویج فرهنگ ایثار با الگوپذیری از شهدای علم و فرهنگ اشاره کرد.

عناوین هفته خوابگاه‌ها

براساس این گزارش امروز 22 اردیبهشت مصادف با اولین روز هفته خوابگاه ها به نام، خوابگاه سازی ارزش اسلامی، نیاز ملی، نام گذاری شده است و عناوین روزهای دیگر این هفته از 23 الی 28 اردیبهشت ماه عبارت است از خوابگاه، خانواده و فرهنگ، خوابگاه، مشارکتهای مردمی و توسعه خوابگاههای غیردولتی، خوابگاه، نوآوری، مدیریت بهتر و حمایت از سرمایه ایرانی، خوابگاه، زندگی جمعی، مشارکت دانشجویان در مدیریت اجرایی، خوابگاه، ورزش، ایمنی و سلامت و خوابگاه و هدفمندسازی خدمات.

بنابراین گزارش صندوق رفاه دانشجویان در این یک هفته برنامه هایی اعلام کرده است که اهم آن به شرح زیر است.

روز اول: خوابگاه سازی ارزش اسلامی، نیاز ملی

دعوت از مردم جهت مشارکت در امر خوابگاه سازی و ایجاد خوابگاه خودگردان و خوابگاه غیردولتی و بهره‌گیری از سنت حسنه وقف در زمینه خوابگاه سازی، تشویق علاقمندان و متقاضیان جهت ایجاد خوابگاه غیردولتی با توجه به اشتغالزایی وتوجیه اقتصادی آن.

روز دوم: خوابگاه، خانواده و فرهنگ

سخنرانی مبلغین و اساتید دانشگاه در خصوص نحله‌های انحرافی، عرفان کاذب و نوظهور، شیطان پرستی ، دعوت از خانواده‌های دانشجویان برای بازدید از خوابگاه و آشنایی با محیط مسکونی فرزندان و جلب مشارکت خانواده دانشجویان در اداره خوابگاههای دانشجویی و تشکیل شورای همکاری مشورتی با مشارکت خانواده‌ها

روز سوم: خوابگاه، مشارکتهای مردمی و توسعه خوابگاههای غیردولتی

برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از خیرینی که به نحوی در توسعه فضاهای خوابگاهی مشارکت داشته‌اند، تقدیر از مسئولین نهادهای شهری که در زمینه رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی مساعدت کرده‌اند، جلب مشارکت دانشجویان با برگزاری مسابقات طرحها و ایده های برتر درزمینه واگذاری امور خوابگاهها به بخش خصوصی.

روز چهارم: خوابگاه، نوآوری، مدیریت بهتر و حمایت از سرمایه ایرانی

توصیه به اقامت مدیران دانشگاه در یکی از شبهای هفته در خوابگاه‌ها، ایجاد واحد ارائه ایده‌های برتر در خوابگاه‌ها به منظور بهسازی و اداره بهتر خوابگاه‌ها توسط دانشجویان و تقدیر از طرح‌ها و ایده‌های برگزیده، مدیریت بهتر خوابگاهها و مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاه‌ها، نظرخواهی از دانشجویان در خصوص شیوه‌های حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی.

روز پنجم: خوابگاه، زندگی جمعی، مشارکت دانشجویان در مدیریت اجرایی

راه‌اندازی بازارچه‌های دانشجویی در محوطه خوابگاه‌ها و عرضه تولیدات دانشجویی با هدف اشتغال‌زایی، استفاده از مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاه ، دعوت از معاونین دانشگاه و رؤسای محترم دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی برای بازدید از خوابگاه و آشنایی با مسایل زندگی دانشجویان در خوابگاه.

روزششم: خوابگاه، ورزش، ایمنی و سلامت

بهسازی و نظافت محیط خوابگاه‌های دانشجویی (نظافت محوطه خوابگاه‌ها توسط اداره خوابگاه‌ها و نظافت اتاق‌ها توسط دانشجویان)، آشنایی با مخاطرات مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، قرصهای روانگردان، حضور پزشکان و روانپزشکان در خوابگاه‌ها و ویزیت دانشجویان به صورت رایگان، برگزاری مسابقات ورزشهای محلی و ملی در خوابگاه‌ها.

روز هفتم: خوابگاه و هدفمندسازی خدمات

اجرای طرحهای هدفمندسازی ارائه خدمات خوابگاهی، بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی خوابگاهها از طریق اجرای طرحهای صرفه جویی و مشارکت دانشجویان (استفاده از لامپ کم مصرف و سنسورهای مناسب و شیرآلات کاهنده مصرف و فشار) با همکاری وزارت نیرو.

آمار بازدید: 656 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image