ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور قبولي در كنكور به شرط همت (13 مهر 91)

قبولي در كنكور به شرط همت (13 مهر 91)

ایران مدرس به نقل از جام جم آنلاين: اواسط دهه 70 كه قبولي در كنكور با ظرفيت‌هاي محدود و داوطلبان زياد آن زمان، كار ساده‌اي محسوب نمي‌شد، نفرات برگزيده كنكور همچون قهرمانان ورزشي به برنامه‌هاي تلويزيوني دعوت مي‌شدند و در پاسخ به سوال چرايي موفقيتشان معمولا بعد از توكل به خدا، به تشويق والدين و زحمتشان اشاره مي‌كردند.


اين روزها كه تعداد دانشگاه‌هاي دولتي و غيردولتي، رشته‌هاي پولي و خصوصا افزايش پذيرش‌هاي بدون كنكور كار را به جايي رسانده كه تعداد داوطلبان و پذيرفته‌شدگان برابر شده‌اند، ديگر خبري از آن مصاحبه‌هاي صادقانه نيست.

نفرات برگزيده كنكور روبه روي دوربين قرار مي‌گيرند و خيلي جدي قبولي‌شان را مديون يك آموزشگاه كنكور يا مجموعه‌هاي كتاب‌هاي آموزشي يك موسسه مي‌دانند.

يكي از مسوولان سازمان سنجش پيش از اين به جام‌جم گفته بود كه نفرات اول كنكور تا پيش از اين‌كه رقم پيشنهادي اين موسسات و آموزشگاه‌ها را بشنوند به ما مي‌گويند در هيچ كلاسي شركت نكرده‌اند و منبع درسي‌شان همين كتاب‌هاي دبيرستان بوده است.

راست و دروغ علت موفقيت‌‌هاي جديد را كسي نمي‌داند، اما اعلام خبري در مورد آمار قبولي افراد تحت پوشش كميته امداد، ماجرا را به سمت ديگري مي‌برد.

معاون امور فرهنگي كميته امداد امام خميني (ره) كشور اعلام كرده است كه 420 رتبه يك تا سه رقمي امسال دانشگاه‌هاي كشور توسط داوطلبان تحت حمايت كميته امداد كسب شده است.

مسلما اگر از اين 420 نفر در خصوص علت موفقيتشان سوال شود، از هر چيزي كه نام ببرند احتمال شركت در كلاس‌هاي تضميني چند صد هزار توماني يا آموزشگاه‌هاي خاص را نداشته‌اند و مسلما تلاش و همت خودشان عامل موفقيت آنها بوده است.

هرچند كه در ضعف نظام آموزشي و رقابت براي به دست آوردن رتبه‌هاي عالي در كنكور بتوان حضور بي‌شمار آموزشگاه‌هاي كنكور را توجيه كرد، اما هنوز هم تلاش و همت دانش‌آموزان حرف اول را در قبولي آنها مي‌زند.

مستوره براداران نصيري - گروه جامعه جام جم آنلاين

کلمات کلیدی: قبولي در كنكور، عوامل موثر در قبولي در كنكور، کسب رتبه برتر در کنکور، چگونه در کنکور قبول شوم، موفقیت در کنکور

آمار بازدید: 389 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image