ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه علمی‌کاربردی، کلید حلقه مفقوده بازار کار و دانشگاه است (17 مهر 91)

دانشگاه علمی‌کاربردی، کلید حلقه مفقوده بازار کار و دانشگاه است (17 مهر 91)

امام جمعه زنجان با اشاره به وجود حلقه مفقوده‌ بين بازار کار و دانشگاه‌ها، گفت: یافتن این حلقه مفقوده کار دانشگاه جامع علمی کاربردی است.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در همایش بزرگ خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به علم و دانش و مبارزه با جهل اهمیت داده نشده است و کتاب‌های آسمانی موجود نیز از این نظر به هیچ وجه با قرآن قابل مقایسه نیست.



وي با بيان اينكه بزرگان دینی نیز علم را به‌ عنوان اساس و ضرورت در دو بخش روح و جسم معرفی می‎کنند، تاكيد كرد: ساخت وجودی انسان که از روح و روان و جسم متشکل شده است، برای ادامه حیات نیازهای ویژه‎ای دارد که اگر به نیازهای هر دو به صورت متعادل توجه شود، انسان متعالی می‌شود؛ ولی اگر به یکی از این دو توجه نشود، توازن به هم می‌خورد و عوارض متعددی در پی دارد.



خاتمي خاطرنشان کرد: همانطور كه فکر انسان نیازهایی دارد که علم، این نیازها را معرفی می‌کند و با تامین این نیازها بن‎بست را می‌شکند، در مورد جسم انسان نیز همین مورد صادق است و پییشرفت‌های متعدد دنیا همین مساله را تایید می‎‌کند.



وی اظهار کرد: پیشرفت علم در کشورهای جهان سوم تاریخ غمباری دارد، ولی برخی از این کشورها متوجه نقاط ضعف خود شده‌اند و درصدد رفع این نقاط ضعف هستند.



امام جمعه زنجان با بيان اينكه تامین نیازهای علمی و فنی، ضرورت وجود دانشگاه علمی کاربردي نشان مي‌دهد، تاکید کرد: هنوز تا رسیدن به هدف فاصله داریم و گویای این فاصله، تفاوت چشمگیر تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی با دیگر دانشگاه‌ها است.



وی تصریح کرد: آفت توسعه آموزش‎های علمی در جهان سوم تعریف غلط اشتغال است و راه حل این مشکل ایجاد تناسب بین ظرفیت‎های دانشگاه‌ها و نیاز جامعه، صنعت و بازارکار است.



خاتمي اعلام کرد: فکر تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار مبارک بود؛ ولی هنوز تمام آرمان‌های این دانشگاه برآورده نشده است و باید فارغ‌التحصیلان براساس نیاز صنعت در مدار چرخش حیات اقتصادی و فنی جامعه قرار گیرند.

کلمات کلیدی: دانشگاه علمی‌کاربردی، ارتباط بازار کار و دانشگاه، حلقه مفقوده‌ بين بازار کار و دانشگاه، بازارکار

آمار بازدید: 451 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image