ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بررسی طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش مجلس (18 مهر 91)

بررسی طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش مجلس (18 مهر 91)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که اعضای کمیسیون به دنبال تدوین طرح جامعه ای برای سنجش و پذیرش دانشجو هستند.


قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح تجمیع آزمون‌ها گفت: در این زمینه صحبت‌هایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون پیگیر این مساله هستند که یک طرح جامع مانند طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو و هر یا عنوانی دیگر ارایه دهند که در حال حاضر در حد طرح اولیه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما معتقدیم که این طرح باید برای تمام مقطع تحصیلی ایجاد شود چون در هر جامعه، نظام و زیر نظامی اصلی ترین سرمایه اعتماد عمومی است باید کاری کنیم اعتماد عمومی افزایش یابد.

وی ادامه داد: درآزمون کنکور کارشناسی این سرمایه یعنی اعتماد عمومی از همه بالاتر است و ما شاهیدم که کمترین اعتراض در این آزمون صورت می گیرد این درحالی است که هرچه به مقاطع بالاتر می رویم این اعتراض ها بیشتر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در مقطع دکتری آن بخشی که به مصاحبه واگذار شده اعتراض زیادی داشته است، امسال کاراشتباهی که در این مقطع انجام شد این بود که 30 درصد را به آزمون کتبی و 70 درصد را به مصاحبه اختصاص داند که این مساله منجر به اعتراض هایی شد.

وی ادامه داد: باید کاری کرد که کمترین آسیب در این زمینه وجود داشته باشد و باید یک طرح جامع که کمترین نقص را داشته باشد تدوین شود.

جعفری افزود: هرجایی آزمونی برای پذیرش دانشجو صورت می گیرد و به کمیسون آموزش مرتبط است باید ساماندهی و کاری شود تا اعتماد عمومی افزایش یابد.

وی در پایان تاکید کرد: این مساله در کمیسیون مطرح شده است ولی هنوز به مرحله طرح نرسیده است.

کلمات کلیدی: طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو، کمیسیون آموزش مجلس، نحوه پذیرش دانشجو، طرح تجمیع آزمون‌ها، تجمیع کنکور

آمار بازدید: 574 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image