ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دلایل و عوامل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه (21 مهر 91)

دلایل و عوامل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه (21 مهر 91)

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حالی که نرخ بیکاری در میان دارندگان مدارک دیپلم و زیر آن دو درصد است، نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاه و دارندگان مدارک دانشگاهی به 20 درصد می‌رسد و این امر نشانه ضعف نظام آموزشی کشور است که محفوظات را به مهارت تبدیل نکرده است.


به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت، آموزش و توانمندسازی جوانان را بهترین راه مقابله با بیکاری دانست و گفت: هم اکنون تمامی صنعتگران و استادکاران بدون داشتن مدرک تحصیلی مشغول به کارند و این امر نشان می‌دهد افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی اما دارای مهارت در زمینه های مختلف باشند بیکار نخواهند ماند.

وی دارندگان مدارک دانشگاهی را رکورددار بیکاری ذکر کرد و با اشاره به تفاوت 10 برابری نرخ بیکاری در قشر تحصیل‌کرده نسبت به سایر قشرها گفت: در حالی که نرخ بیکاری در میان دیپلمه‌ها و افراد زیر دیپلم دو درصد است این نرخ در میان دارندگان مدارک دانشگاهی 20 درصد است.

به اعتقاد شیخ الاسلامی اگرچه نظام آموزش علمی و نظری در کشور از رشد خوبی برخوردار بوده اما نتوانسته آن طور که باید نیاز جامعه را پاسخ بدهد به نحوی که جوانان به خوبی معلومات را کسب می‌کنند ولی در عمل نمی‌توانند این معلومات را مهارتی کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حلقه مفقوده نظام آموزشی این است که صرفا محفوظات حجیم و متنوع را به جوانان ارائه کرده اما امکان تبدیل این محفوظات به کار و فعالیت را به وجود نیاورده است.

به گفته وی ایجاد سازمان ملی مهارت یکی از راه‌های پر کردن خلاهای نظام آموزشی بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص اشتغال طی چند سال گذشته اشاره کرد و کمک‌های صندوق توسعه ملی و صندوق مهر امام رضا(ع) به ایجاد اشتغال و تلاش نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در توانمندسازی اقشار ضعیف را از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی دولت و مردم برای گسترش اشتغال در کشور عنون کرد.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه سیزدهمین مسابقات ملی مهارت که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه فرهنگی ورزشی نگین غرب برگزار شد، از برترین‌های این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

کلمات کلیدی: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه، بیکاری فارغ التحصیلان، نرخ بیکاری، ضعف نظام آموزشی کشور، بیکاری تحصیل کرده ها

آمار بازدید: 494 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image