ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار یک رشته به رشته‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران اضافه شد (24 مهر 91)

یک رشته به رشته‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران اضافه شد (24 مهر 91)

رشته تاریخ اسلام به رشته‌های تحصیلی غیرحضوری سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شد.


به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر رشته‌های تاریخ اسلام، فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی به شیوه غیرحضوری در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران به علاقه‌مندان ارائه می‌شود که تا سال گذشته یک هزار و 400 نفر در این شیوه مشغول به تحصیل بودند.

در سال تحصیلی جاری نیز بیش از 400 طلبه جدید در شیوه غیرحضوری پذیرفته شدند و تعداد طلاب غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران به حدود هزار و 800 نفر رسیده است.

در رشته تاریخ اسلام حدود 100 نفر، در رشته فقه و اصول حدود 700 نفر و در رشته تفسیر و علوم قرآنی حدود یکهزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

طلاب غیرحضوری به دو شیوه مجازی و مکاتبه‌ای تحصیل می‌کنند که هر دو دسته لازم است در کلاس‌های رفع اشکال که به شکل مجازی برگزار می‌شود، شرکت کنند. همچنین سئوالات امتحانات متمرکز طلاب غیرحضوری با سایر طلاب یکسان است و سئوالات سایر امتحانات از سوی مرکز آموزش‌های غیرحضوری طراحی می‌شود.

طلاب مقطع سطح سه شیوه غیرحضوری مانند طلاب حضوری در مقطع سطح سه بین 105 تا 117 واحد درسی را طی می‌کنند و کسانی می‌توانند در آزمون ورودی مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران شرکت و شیوه غیرحضوری را انتخاب کنند که فارغ‌التحصیل مقطع سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران باشند.

در همین حال یکی از شیوه‌های تحصیل در مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) نیز شیوه نیمه‌حضوری به حساب می‌آید که در این شیوه طلاب پس از گذراندن 76 واحد درسی به صورت حضوری طی دو سال، واحدهای درسی باقی‌مانده را به صورت غیرحضوری پشت سر می‌گذرانند.

تا سال گذشته 300 طلبه سطح دو به مرکز آموزش‌های غیرحضوری معرفی شده بودند تا واحدهای درسی غیرحضوری را طی کنند؛ امسال نیز 450 طلبه جدید به طلاب این مرکز اضافه شدند.

کلمات کلیدی: حوزه‌های علمیه خواهران، رشته‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه، رشته های غیرحضوری، رشته غیر حضوری تاریخ اسلام، رشته غیر حضوری فقه و اصول

آمار بازدید: 450 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image