ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور سهم بیشتر دختران از دانشگاه و افزایش 3 هزار نفری پذیرفته شدگان دکترا (4 آبان 91)

سهم بیشتر دختران از دانشگاه و افزایش 3 هزار نفری پذیرفته شدگان دکترا (4 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس:ابراهیم خدایی با رد شانتاژهای رسانه های غربی در رابطه با محدودیت شرکت زنان در دانشگاه ها گفت :با توجه به آمار درصد ورود خانم‌ها به دانشگاه 20 درصد زیادتر از آقایان است و شانتاژ رسانه‌های بیگانه صحت ندارد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ، ابراهیم خدایی رئیس سنجش و آموزش کشور در مراسم تجلیل از نفرات برتر هفدهمین المپیاد بین‌المللی علمی و دانشجویی کشور و آزمون سراسری سال 91 در مورد تعداد داوطلبانی که در آزمون‌های مختلف سازمان سنجش شرکت می‌کنند گفت: 3 میلیون و 430 هزار نفر در آزمون‌های مختلف سازمان سنجش شرکت می‌کنند که از مجموع این تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر به موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها وارد می‌شود.

خدایی با بیان اینکه سازمان سنجش آزمون‌های غیرموظف نیز برگزار می‌کند اظهار داشت: سازمان سنجش یک سری آزمون‌های غیرموظف را که اداره‌ها سفارش می‌دهند برگزار می‌کند که مجموع آنها یک میلیون 400 هزار نفر است.

رئیس سازمان سنجش در مورد تعداد داوطلبانی که به دانشگاه‌ها وارد می‌شوند گفت: در آزمون امسال 60.3 درصد و 39.97 درصد آقایان در آزمون سراسری شرکت کردند که 60.24 درصد از خانم‌ها و 39.76 درصد از آقایان وارد دانشگاه شدند.

خدایی با اشاره به برخی شانتاژ‌های رسانه‌ای بیگانه در رابطه با محدودیت در شرکت خانم‌ها به دانشگاه‌ها گفت: با توجه به آمار ارائه شده مشاهده می‌شود که درصد ورود خانم‌ها به دانشگاه زیادتر از آقایان است و شانتاژ رسانه‌های بیگانه صحت ندارد.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه سال گذشته 77 رشته محل وجود داشت اضافه کرد: مجموعا 22 هزار و 800 رشته محل وجود دارد که دانشگاه‌های محقق اردبیلی، اراک، اهواز، لرستان و برخی رشته‌های مهندسی محدودیت‌هایی را باعث شدند ولی در اصلاحیه‌های سازمان سنجش این محدودیت‌ها نیز اصلاح شد.

خدایی در مورد آزمون سراسری سال 92 نیز گفت: ساماندهی نظام سنجش پذیرش دانشجو از نظر سیاستگذاری و اجرا در کلیه مقاطع به سازمان سنجش و آموزش کشور داده شده است که با توجه به آن کارگروهی در این زمینه فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان سنجش در مورد مصوبات شب گذشته این کارگروه نیز تصریح کرد: تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی مانند سال گذشته در این کارگروه تصویب شد.

وی افزود: با توجه به مباحثی که در رابطه با نقایص پذیرش دانشجو در قانون سال 86 وجود دارد جمع‌بندی کارشناسان این است که قانون پذیرش دانشجو در یک سری از مقاطع تحصیلی قابلیت اجرایی ندارد که برای رشته‌های پر رقابت قانون را اصلاح خواهیم کرد.

خدایی با بیان اینکه در دانشگاه‌های آزاد غیرانتفاعی و پیام نور سوابق تحصیلی به جای آزمون سراسری در نظر گرفته می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه داوطلبان زیادی برای این دانشگاه‌ها وجود ندارد قرار شدکه سوابق تحصیلی به جای آزمون سراسری در نظر گرفته شود؛ از این رو 3 هزار رشته محل بدون کنکور در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی وجود دارد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد المپیادهای دانشجویی نیز گفت: المپیادهای دانشجویی در 17 رشته برگزار شده است و فرآیند انتخاب دانشجویان برتر به مراتب سخت‌تر از آزمون سراسری است.

وی افزود: در المپیادها ابتدا باید دانشجویان از آزمون کارشناسی ارشد رتبه‌هایی را کسب کنند.

خدایی ادامه داد: 342 هزار نفر در آزمون‌های المپیاد کارشناسی ارشد شرکت کردند که 231 نفر در 17 رشته به مرحله نهایی راه یافتند و همچنین 8 قطب دانشگاهی نیز المپیادهایی را برگزار کردند که 376 نفر در این المپیاد شرکت کردند.

رئیس سازمان سنجش در مورد کسانی که در این مراسم از آنها تقدیر می‌شود تصریح کرد: مجموعا از 96 نفر المپیادهای دانشجویی و 26 نفر از کسانی که در آزمون‌های سراسری رتبه‌های برتر را داشتند تقدیر می‌شود.

خدایی در مورد المپیادهای بین‌المللی شیمی و ریاضی نیز تصریح کرد: در رشته‌های ریاضی ایران مقام اول و اکراین مقام دوم را کسب کرد و همچنین در رشته‌ شیمی نیز ایران به مقام اول و سریلانکا به مقام دوم دست یافتند.

خدایی با تاکید بر اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی برای حمایت از نخبگان کشور است اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز المپیاد با مرکزیت سازمان سنجش و آموزش کشور تشکیل شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد بخش دوم فعالیت‌های سازمان سنجش و آموزش کشور نیز گفت: ارزشیابی آموزشی و تضمین کیفیت آموزش از فعالیت‌های سازمان سنجش است که در این زمینه مرکزی تحت عنوان «مرکز تحقیقات ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی» تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: در این مرکز 132 کارگروه آموزشی وجود دارد و همچنین 25 کتاب منتشر شده و 76 مقاله در آی اس آی به چاپ رسیده است و همچنین 943 گروه آموزشی کار ارزیابی آموزشی را انجام می‌دهند.

خدایی در مورد آزمون دکترا نیز گفت: سال گذشته 131 هزار نفر در آزمون دکترا قبول شدند و 6 هزار و 476 نفر در دوره‌های دکترا پذیرفته شدند و امسال 178 هزار نفر شرکت کردند که تاکنون 9 هزار نفر پذیرفته شدند.

کلمات کلیدی: سهم دختران در دانشگاه، پذیرش دختران در دانشگاه، کنکور دکتری، پذیرش دکتری، آزمون دکترا، تعداد پذیرفته شدگان کنکور دکتری

آمار بازدید: 373 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image