ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وقتی بی‌پولی خواب را از سر دانشجویان می‌پراند (11 آبان 91)

وقتی بی‌پولی خواب را از سر دانشجویان می‌پراند (11 آبان 91)

تحقیقات نشان می‌دهد از هر سه دانشجو، یک نفر به علت نگرانی‌های ناشی از مشکلات مالی، از بی‌خوابی رنج می‌برد. بنابر نتایج مطالعات اخیر، 32 درصد از دانشجویان، به علت مشکلات ناشی از مسائل مالی و پرداخت هزینه‌های تحصیلی، دچار بی‌خوابی هستند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قریب به یک سوم دانشجویان به علت نگرانی‌های ناشی از تامین هزینه‌های زندگی و تحصیلی به بی‌خوابی دچار می‌شوند. این تحقیقات که از وب سایت "استیودنت بینز" استخراج شده است، همچنین نشان می‌دهد 20 درصد از دانشجویان از افسردگی ناشی از مشکلات مالی رنج می‌برند. همچنین 37 درصد از دانشجویان با اضطراب ناشی از وضعیت حساب بانکی خود دست و پنجه نرم می‌کنند.


بر پایه این گزارش و به نقل از پایگاه خبری تلگراف، ترس از بالاتر رفتن هزینه‌های دانشجویان انگلیسی و اروپایی با مبلغی حدود 9000 یورو در سال، نوجوانان را از رفتن به دانشگاه بر حذر داشته است تا مبادا دچار بدهی شوند. همچنین تقاضای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها در سال جاری 7.4 درصد کاهش یافته است.


در بخشی از این تحقیق از دانشجویان انگلیسی خواسته شده که عادت‌های روزانه خود را توصیف کنند که یک پنجم آنها اعلام داشتند که جهت کنترل هزینه‌های خود از سیستم گرمایشی و آب گرم استفاده نمی‌کنند. همچنین 22 درصد از دانشجویان جهت کم کردن هزینه‌های تحصیلی خود، کتاب‌ها و جزوه‌های کمک آموزشی کمتری خریداری می‌کنند.


«الیور برن» سردبیر وب سایت "استیودنت بینز" می‌گوید: در گذشته نگرانی‌های ناشی از درس و امتحانات پیش رو عامل شب بیداری و بی‌خوابی دانشجویان بود نه مسائل و مشکلات مالی. اما امروزه نگرانی دانشجویان دلایل متفاوتی دارد. از جمله اتمام وام آنها تا قبل از پایان ترم و سررسید پرداخت کرایه منزل و مشکلاتی از این دست‌ آنها را واداشته تا با قطع هزینه‌های خرید کتاب‌ و جزوه‌های کمک آموزشی و نیز عدم استفاده از سیستم‌های گرمایشی، هزینه‌های خود را کنترل کنند.


این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که 44 درصد دانشجویان در طول ترم مجبور به انجام کار پاره‌وقت هستند و 53 درصد دیگر شغلی ندارند و جالب‌تر اینکه سه درصد از دانشجویان در پاسخ به سوالی در مورد شغلشان، از داشتن یا نداشتن هر گونه شغلی ابراز بی‌اطلاعی کردند!

کلمات کلیدی: بی پولی دانشجویان، مشکلات مالی دانشجویان، بیکاری دانشجویان، مشکلات دانشجویان، هزینه های تحصیلی دانشجویان

آمار بازدید: 460 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image