ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش اختصاص گرنت استادان در چارچوب طرح‌های پژوهشی (11 آبان 91)

اختصاص گرنت استادان در چارچوب طرح‌های پژوهشی (11 آبان 91)

دبیر شورای عالی عتف روز گذشته با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از اختصاص گرنت اعضای هیأت علمی در چارچوب بودجه طرح‌های پژوهشی خبر داد.



دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این باره توضیح داد: میزان گرنت اختصاصی استادان هنوز مشخص نیست؛ چون این مبلغ به شرط وجود اعتبار تخصیص داده می‌شود و هنوز مشخص نشده چند درصد از اعتبار دانشگاه‌ها تأمین خواهد شد.


وی درباره شیوه اختصاص گرنت‌ها نیز گفت: نظر وزارت بر این است که گرنت‌ها باید بر اساس پروژه‌هایی که اعضای هیات علمی و محققان در آن مشارکت می‌کنند، محقق شود که این پروژه‌ها می‌تواند طرح‌های کاربردی و پروژه‌های مشترک دانشگاه‌ها با صنایع باشد.


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: البته الزاما گرنت به این پژوهش‌ها اختصاص نمی‌یابد و دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس آیین‌نامه‌ی داخلی خود به اعضای هیات علمی گرنت پرداخت کنند و این خلاف مقررات نیست. اما نظر وزارت علوم این است که گرنت‌ها باید در چارچوب طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی باشد.


دبیر شورای عالی عتف همچنین درباره سامانه ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان به ایسنا گفت: این سامانه تازه راه‌اندازی شده و تا کنون حدود 30 شرکت در آن ثبت شده‌اند. اما تعداد متقاضیان روز به روز افزوده می‌شود که اولویت تدوین شناسنامه نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است.


وی ادامه داد: البته همزمان با این شرکت‌ها، شرکت‌های بیرون از مراکز رشد و پارک‌ها نیز که متقاضی رتبه‌بندی و صدور گواهی هستند پذیرفته می‌شوند و هر کدام از آنها با توجه به شاخص‌هایی مانند تعداد نفرات، میزان قراردادهای جاری و پروژه‌های انجام شده و نیز امکانات زیر ساختی، رتبه‌بندی خواهند شد.


مهدی‌نژاد درباره‌ی گزارش عملکرد تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی نیز به ایسنا گفت: هم اکنون نزدیک به 70 درصد این گزارش‌ها آماده است که 30 درصد باقی نیز مربوط به دستگاه‌هایی است که مبلغ کمتری اعتبار در اختیار داشته‌اند. هم اکنون حدود 500 دستگاه مشمول بند 108 قانون بودجه می‌شوند که 70 درصد این بودجه مربوط به 20 تا 30 دستگاه دولتی است.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اصلاح نهایی این گزارش در دست انجام است و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود. با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی عتف این گزارش پایه‌ی اصلی تشویق و تنبیه دستگاه‌های اجرایی بر اساس عملکرد آنهاست. به این ترتیب دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی داشته باشند افزایش اعتبار خواهند داشت و آنهایی که گزارش قانع کننده‌ای ارائه نداده‌اند، اعتبار کمتری دریافت می‌کنند. این تنبیه و تشویق امسال برای نخستین بار برای دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود.


به گفته مهدی‌نژاد، گزارش‌های دریافتی این معاونت از دستگاه‌های اجرایی بر اساس گزارش کار ثبت شده در «سمات» است و دیگر هیچ گزارش کاغذی و دستی از دستگاه‌ها دریافت نخواهد شد.

کلمات کلیدی: گرنت استادان، نحوه اختصاص گرنت استادان، چگونگی تخصیص گرنت استادان، طرح‌های پژوهشی، گرنت

آمار بازدید: 370 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image