ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اعلام اولویت‌های دانشگاه آزاد در حوزه نشریات دانشجویی (14 آبان 91)

اعلام اولویت‌های دانشگاه آزاد در حوزه نشریات دانشجویی (14 آبان 91)

مدیرکل آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در سطح مناطق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه نشریات با محوریت دانشجویی مطابق با سرفصل‌های حوزه آموزش فرهنگی، برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی، حمایت از نشریات الکترونیکی و تدوین برنامه راهبردی نشریات دانشگاهی را از مهمترین برنامه‌های دانشگاه آزاد در حوزه نشریات عنوان کرد.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر فقیه حبیبی، مدیر کل آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد در جشنواره نشریات دانشجویی منطقه 11 دانشگاه آزاد که به میزبانی دانشگاه آزاد سقز برگزار شد،گفت: مسوولان نشریات دانشگاهی باید با مقررات و ضوابط حاکم بر قانون اساسی وقوف کامل داشته و اصول مربوط به نشریات به خصوص اصول سوم، نهم، بیست سوم و بیست و چهارم قانون اساسی را به خوبی شناخته و با استناد به آن نسبت به انتشار مطالب و موضوعات مد نظر خویش اقدام کنند.


وی افزود: ضوابط مربوط به فعالیت نشریات دانشگاهی مصوب جلسه 540 شورای انقلاب فرهنگی و فضای مناسب برای فعالیت نشریات در دانشگاه‌ها مشخص شده است که باید مدیران مسوول نشریات نسبت به آن آگاهی داشته باشند.


وی با بیان اینکه کسب مقام برتر اقامه نماز در کشور مساله‌ای بسیار سخت و حفظ این مقام بسیار سخت تر است، گفت: دانشگاه آزاد برای ششمین سال متوالی در بین بیش از 100 دستگاه و نهاد و ارگان با امکانات وسیع، رتبه برتر را به خود اختصاص داده است و این باعث افتخار ماست.


حبیبی ادامه داد: کسب مقام برتر در بخش قرآن و عترت کشور، ساخت 118 مسجد با معماری اصیل اسلامی به عنوان تجدیدگاهی برای عبادت دانشگاهیان و تدوین سند راهبردی اقامه نماز برای نخستین بار، همچنن تقویت پژوهش‌های دینی و فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ نماز به خصوص تهیه و تدوین کتب و مقالات در این راستا، کار بسیار مهمی است که حوزه معاونت فرهنگی انجام داده است.


مدیرکل آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در خصوص نشریات دانشگاهی، حوزه فرهنگ دانشگاه آزاد برنامه‌هایی در دست اقدام دارد که از جمله آن‌ها برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در سطح مناطق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه نشریات با محوریت دانشجویی مطابق با سرفصل‌هایی که حوزه آموزش فرهنگی تدوین می‌کند، برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی، حمایت از نشریات الکترونیکی، تدوین برنامه راهبردی نشریات دانشگاهی، تشکیل کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی، ارزیابی فعالیت واحد‌های دانشگاهی در حوزه نشریات بویژه نشریات دانشگاهی و غیره است.


حبیبی افزود: به نظر من نشریات دانشگاهی دو نقش مهم را ایفا می‌کنند که یکی ایجاد روحیه تحلیل و تقویت بنیه فکری بانیان نشریه است و دومی تاثیرگذاری در دانشگاه و انتقال و تبیین نگاه انقلابی است و خواهش من این است که نشریات دانشجویی در مسیر سالم سازی دانشگاه‌ها تلاش کنند و به مخاطبین خود قدرت تحلیل بدهند تا حوادث و پدیده‌ها را به خوبی بشناسند و نگذارند که از محیط بیرون دانشگاه برای آن خط و رسم و هدایت‌های غلط تعیین کنند.


گفتنی است؛ در پایان این مراسم زینب عزیزی دبیر شورای فرهنگی نشریات منطقه 11ضمن تشریح روند برگزاری جشنواره، اسامی نشریات برتر این منطقه را پس از داوری به شرح ذیل اعلام کرد و جوایز و لوح تقدیر این نشریات توسط مسوولان محلی شهرستان سقز و مهمانان وِیژه به آنان اعطا شد.


فصل نامه فرهنگی اجتماعی مشکوه از واحد کرمانشاه با احراز رتبه اول،‌ فصل نامه فرهنگی اجتماعی رامان از واحد مریوان با احراز رتبه اول، فصل نامه فرهنگی اجتماعی زانکو از مرکز روانسر با احراز رتبه دوم، فصل نامه فرهنگی اجتماعی روانگه از واحد سقز با احراز رتبه دوم، دو فصل نامه بیکران واحد کرمانشاه با احراز رتبه سوم، فصل نامه فرهنگی اجتماعی معراج از واحد دره شهر با احراز رتبه سوم، فصل نامه فرهنگی اجتماعی آفاق از واحد ایلام با احراز رتبه سوم، فصل نامه خبری فرهنگی سایه روشن مرکز هرسین با احراز رتبه سوم، فصل نامه خبری فرهنگی ندا از واحد سنندج با احراز رتبه سوم، نشریه راه همت وابسته به بسیج واحد سنندج با احراز رتبه سوم،نشریه الکترونیکی بچه های مسجد واحد سنندج با احراز رتبه سوم.


گفتنی است؛ هیات داوران سه نشریه «منتظر» مرکز مهران و «اندیشه شرق» واحد اسلام آباد غرب و «سخن سما» آموزشکده سمای کرمانشاه را نیز شایسته تقدیر دانست.

کلمات کلیدی: نشریات دانشجویی، نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد، آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد، جشنواره نشریات دانشجویی

آمار بازدید: 362 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image