ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه شفچنکو اوکراین (14 آبان 91)

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه شفچنکو اوکراین (14 آبان 91)

رییس دانشگاه تهران ضمن بازدید از دانشکده روابط بین الملل دانشگاه شفچنکو اوکراین در خصوص دورنمای اقتصاد ایران و همچنین مبانی طرح توسعه بیست ساله جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کرد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر فرهاد رهبر با اشاره به مولفه‌های بنیادین در سیاست‌های 20 ساله ایران که شامل اهمیت تولید علم، رشد، پیشرفت و توسعه کشور و همچنین تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر سهم دو درصدی و مقام شانزدهم را به لحاظ تولید علم در جهان دارد.


وی با تشریح ظرفیت‌های متنوع پیشرفت‌ جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در کشور ایران و اوکراین بتوان با افزایش رایزنی‌ها و مراودات بین دانشگاه‌های دو کشور زمینه‌های ترقی و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصادی علمی تهران و کی‌یف را فراهم کرد.


فرهاد رهبر نیز با تشریح ظرفیتهای دانشگاه تهران و بویژه دانشکده‌های متعددی که در بخشهای علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی و ارتباطات برخوردار است، به پروتکل همکاری با 300 دانشگاه جهان اشاره و خاطر نشان کرد که می‌توانیم از طریق رایزنی‌ها و رفت و آمدهای هیات علمی دو دانشگاه، زمینه‌های توسعه و ترقی دو کشور را فراهم سازیم.


رهبر با اشاره به جایگاه دانشگاه تهران در توسعه علم و فناوری و جهش فزاینده این دانشگاه در ارتقای علمی ابراز امیدواری کرد که با مراودات علمی و آکادمیک بین دو کشور بتوان در ارتقای پیشرفت‌ها و توسعه پایدار اوکراین و ایران مشارکت نمود و زمینه‌های رفاه و سعادت هرچه بیشتر بشریت را فراهم ساخت.


همچنین گوبرسکی با اشاره به سابقه 180 ساله دانشگاه شفچنکو اظهارکرد: ما پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های دو دانشگاه بزرگ شفچنکو و تهران داریم و ا میدواریم که با توجه به پیشرفتهای علمی دانشگاه تهران از طریق رایزنی‌های فیمابین زمینه‌های همکاری‌ دانشگاهی دو کشور را پایه‌ریزی کنیم.


گوبرسکی با اشاره به جایگاه تمدنی ایران، خاطر نشان کرد: ما برای تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران ارزش زیادی قائلیم و از خلال دو بار دیدار از ایران و شناخت ظرفیتهای آن به همکاری‌های مطالعاتی خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم از طریق این دیدارها با رییس دانشگاه تهران بتوانیم پایه همکاری‌های علمی و آکادمیک بیشتری را با دانشگاه تهران پی‌ریزی کنیم.


در پایان این دیدار دکتر رهبر جهت اساتید و دانش پژوهان زبان فارسی در دانشگاه شفچنکو و دیگر دانشگاه‌های اوکراین در محل سالن همایش‌های دانشگاه سخنرانی و ابراز علاقه کرد که جایگاه کرسی زبان فارسی و اوکراینی در دانشگاه‌های شفچنکو و تهران در جهت کمک به توسعه علمی هرچه بیشتر ارتقا یابد.


روز گذشته پس از دیدار دکتر رهبر رییس دانشگاه تهران و دکتر گوبرسکی رییس دانشگاه شفچنکو پروتکل یادداشت تفاهم همکاری به امضا رسید.


کلمات کلیدی: دانشگاه تهران، دانشگاه شفچنکو اوکراین، همکاری دانشگاه تهران با دانشگاههای خارجی، دانشکده روابط بین الملل، دانشگاه شفچنکو، دانشگاههای اوکراین

آمار بازدید: 437 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image