ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نشریات دانشگاهی بخش مغفول نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (14 آبان 91)

نشریات دانشگاهی بخش مغفول نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (14 آبان 91)

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شرایطی متفاوت از سال‌های گذشته مهمان تعدادی از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور بود.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریات دانشجویی در حالی 21 غرفه از غرفه‌های نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند که بر خلاف سال‌های گذشته این نشریات در بخش نامناسبی از نمایشگاه، یعنی در طبقه دوم و به نوعی در حاشیه نمایشگاه اصلی قرار داشتند.


غرفه‌هایی که شاید بر خلاف غرفه‌های طبقه پایین نمایشگاه فرصت بیشتری برای استراحت داشتند. قرار گرفتن نشریات دانشجویی در کنار نشریات بین‌المللی و بدون اطلاع رسانی مناسب سبب شده بود که کمتر کسی به این غرفه‌ها سر بزند. گاها دیده می‌شد که غرفه‌داران در غرفه‌های خود نبودند و برخی دیگر نیز غرفه‌های خود را تعطیل کرده بودند. از طرفی در بین غرفه‌های نشریات دانشجویی غرفه‌های خالی به چشم می‌خورد که انسجام این غرفه‌ها را بر هم می‌زد.


در چنین شرایطی شاید حضور مسئولان دانشگاهی و وزارت علوم در این غرفه‌ها باعث دلگرمی نشریات می‌شد که این موضوع نیز تا حد مناسبی محقق نشد.


علیرضا قنبری، کارشناس نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از حضور کمرنگ مسئولان دانشگاهی در این غرفه‌ها گلایه کرد و گفت: وقتی از نشریات دانشجویی خواسته می‌شود که در نمایشگاه مطبوعات شرکت کنند، باید زمینه‌هایی نیز برای فعالیت مناسب آنها فراهم شود.


وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاهی اهمیت زیادی برای این غرفه‌ها قائل نشدند، تصریح کرد: مسئولان باید علاوه بر بازدید خود از این غرفه‌ها، دانشجویان را به بازدید ترغیب کنند؛ البته در این زمینه نقش وزارت علوم نیز بی تاثیر نیست.


قنبری همچنین از محل نامناسب اختصاص یاقته به نشریات دانشجویی انتقاد کرد و گفت: حضور نشریات دانشجویی در طبقه دوم نمایشگاه و در کنار غرفه‌های خالی بین المللی سبب شد که کمتر از این بخش بازدیدی صورت بگیرد.


وی افزود: در طبقه پایین نمایشگاه هیچ تابلویی برای راهنمایی بازدیدکنندگان به سمت غرفه‌های نشریات دانشجویی وجود نداشت.


کارشناس نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین درباره مشکلات نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها، بیان کرد: مشکل عمده نشریات دانشجویی، بحث مالی و حمایت‌های مالی است. مشکل دیگر کمبود تجربه دانشجویان در بحث نشریات است. به طوری که در برخی از دانشگاه‌ها در این زمینه آموزشی داده نمی‌شود و یا آموزش‌ها کافی نیست.


همچنین مسئول غرفه نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور پر رنگ نشریات دانشجویی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات، اظهار کرد: متاسفانه قرار گرفتن غرفه‌های نشریات دانشجویی در طبقه دوم نمایشگاه، سبب شد تا انگیزه غرفه‌ها از دست برود و بازدید زیادی هم از این غرفه‌ها صورت نگیرد.


ولی الله اسلامی با بیان اینکه غرفه‌های خالی زیادی در بین غرفه‌های نشریات دانشجویی به چشم می‌خورد، گفت: اگر این غرفه‌ها انسجام بیشتری داشت قطعا شرایط بهتر می‌شد.


وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان به نشریات دانشجویی سراسر کشور شد.


به گزارش ایسنا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شرایطی به کار خود پایان داد که تعدادی از غرفه‌های نشریات دانشجویی از ساعت‌ها و روزهای قبل تعطیل شده بودند.


کلمات کلیدی: نشریات دانشگاهی، نمایشگاه مطبوعات، نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات، نشریات دانشجویی

آمار بازدید: 333 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image