ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو، فقط 90 سانتی‌متر مربع (تیر 91)

سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو، فقط 90 سانتی‌متر مربع (تیر 91)

 معاون اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو 90 سانتی متر مربع است.


محمد حسین رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه وظیفه دانشگاه پرورش دانشجویان برای حضور در جامعه است، تصریح کرد: قاعده هرم فعالیت‌ها در تربیت بدنی ورزش همگانی است و نمود ورزش همگانی در آموزش رشته های ورزشی است.

وی با بيان اينكه از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های همگانی غنی‌سازی اوقات فراغت است، ادامه داد: براي ایجاد فضای مناسب و رفع نيازهاي اوقات فراغت، روش‌های مناسب و مفیدي در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

رضوانی با اشاره به اینکه انسان نیاز به ارتقا و توسعه دارد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شرایطی برای ارتقا فراهم کنیم مسابقاتی با عنوان مسابقات منطقه‌ای انجام شده که طي آن دانشگاه‌ها در سطح مناطق به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در سطح بالاتر برگزاری رویدادهای و جشنواره‌های کشوری است که افراد دارای پتانسیل بیشتر در این رویدادها رشد و ظهور پیدا می‌کنند.

معاون اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: این المپیاد برای کسانی که استعداد بیشتری دارند فراهم شده تا بتوانند در عرصه‌های کشوری حضور يافته و شناسایی شوند.

رضوانی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در آینده خانواده را به عنوان هسته اصلی جامعه تشکیل می‌دهند در صورتی که اوقات فراغت آنها به درستی سپری شود در آینده اوقات فراغت خود و خانواده خود را تامین خواهند کرد.

وی افزود: در برگزاری المپیادها کمیته‌‌ای در نظر گرفته شده تا به دانشگاه‌ها در برگزاری و میزبانی بهتر کمک کنند.یکی از فواید برگزاری المپیاد به روز شدن و کامل شدن امکانات است.

رضوانی با بيان اينكه امکانات رفاهی از مهم‌ترین پیام‌های مثبت است تا دانشگاه از تمام ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کنند، تاکید کرد: یکی از سیاست‌های تربیت بدنی تجهیز خوابگاه‌هاست که این ایده چند سالی است اتفاق افتاده است.

معاون اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم ادامه داد: از چندي پیش فضاهایی تحت عنوان اتاق تندرستی در نظر گرفته شده که این اتاق‌ها هسته مدیریت فعالیت بدنی در خوابگاه‌ها است که با توسعه و افزایش اعتبارات اتاق‌ها تبدیل به سالن‌های استاندار خواهند شد.

رضوانی بیان کرد: ساخت یک سالن ورزشی در دانشگاه بیرجند پیشنهاد و در سال 91 اعتبار ان اختصاص خواهد یافت که پیشنهاد شده این سالن اختصاصی بانوان باشد.

وی تصریح کرد: هر ساله اعتباراتی به عنوان اعتبارات عمرانی برای کمک به دانشگاه‌ها در راستای ارتقاء سرانه ورزشی در نظر گرفته شده است.

معاون اداره كل تربیت بدنی وزارت علوم یادآور شد: سرانه ورزش در حال حاضر 90 سانتی متر به ازای هر دانشجو است که طبق برنامه پنجم توسعه باید به یک متر مربع افزایش یابد.

رضوانی از برگزاری المپیاد ویژه نخبگان برای اولین بار خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این افراد قشر تاثیرگذار جامعه هستند برای حفظ سلامتی بیشتر آنها المپیاد ویژه‌ای تخصیص یافته است.

وی از برگزاری اولین المپیاد ورزش همگانی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از برگزار این المپیاد این است که جمعیت بیشتری تحت پوشش ورزش قرار گیرند.

کلمات کلیدی: سرانه ورزشی به ازای هر دانشجو، سرانه ورزشی هر دانشجو، امکانات ورزش دانشجویان، دانشجو و ورزش

آمار بازدید: 414 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image