ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بهره‌برداري از مجتمع خوابگاهي دختران تا سال92/تعطيلي يك خوابگاه‌ به دنبال شكايت دانشجويان (تیر 91)

بهره‌برداري از مجتمع خوابگاهي دختران تا سال92/تعطيلي يك خوابگاه‌ به دنبال شكايت دانشجويان (تیر 91)

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول با اشاره به بهره‌برداري از مجتمع خوابگاهي جديد دختران در سال 92 گفت: براي دانشجويان جديدالورود امسال، ظرفيت‌هاي خوابگاهي به صورت موقت پيش‌بيني شده‌ است.


دكتر حجت‌اله لطيفي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خوزستان، با بيان اين مطلب عنوان كرد: مجتمع جديد خوابگاهي دخترانه داراي سه بلوك با ظرفيت حدود 700 تا هزار نفر است كه در حال حاضر مراحل بتون‌ريزي و سفت‌كاري آن انجام شده است.


وي تصريح كرد:‌ اين مجتمع در نزديكي خوابگاه دخترانه مهر دانشگاه واقع شده و براي تكميل آن يك سال زمان لازم است. همچنين در طراحي مجتمع جديد خوابگاهي دختران، دسترسي به سالن‌هاي مطالعه، نمازخانه و ورزش به گونه‌اي پيش‌بيني شده كه دختران آزادانه در محيط خوابگاه تردد و به محل‌هاي مختلف دسترسي داشته باشند.


معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول درباره وضعيت خوابگاه‌هاي دانشگاه براي نيم‌سال آينده و برنامه دانشگاه براي ساماندهي خوابگاه‌ها، خاطرنشان كرد: ‌در حال حاضر دانشگاه داراي 2 خوابگاه دخترانه فجر و كوثر در سطح شهرستان دزفول است كه خوابگاه فجر با ظرفيت 70 نفر به دليل فرسودگي ساختمان و گلايه‌هاي دانشجويان از حشرات موذي از نيم‌سال نخست 91 تعطيل مي‌شود. با مصوبه دانشگاه قرار است 2 باب منزل مسكوني جنب دانشگاه به مدت يكسال اجاره و دانشجويان ساكن خوابگاه فجر به اين محل انتقال يابند.


لطيفي هزينه‌هاي خوابگاه فجر براي دانشگاه را سرسام‌آور عنوان كرد و ادامه داد: هزينه‌هاي نگهداري اين خوابگاه با ظرفيت حدود 70 نفر دانشجو ماهيانه 10 ميليون تومان است كه با توجه به نارضايتي دانشجويان و اين هزينه‌ي سنگين، خوابگاه از سطح شهر به جنب دانشگاه منتقل مي‌شود.


وي همچنين به پروژه احداث مهمانسراي اساتيد دانشگاه اشاره و اظهار كرد:‌ در صورتي كه اين مهمانسرا تا پايان تابستان تكميل شود، اين ظرفيت به دانشجويان ساكن خوابگاه فجر اختصاص مي‌يابد و دانشجويان به مدت يكسال يعني تا زمان بهره‌برداري از مجتمع جديد خوابگاهي دختران در مهمانسراي اساتيد اسكان مي‌يابند.


معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول با تاكيد بر اهتمام دانشگاه بر اسكان تمام دانشجويان متقاضي خوابگاه تصريح كرد: دانشگاه در تلاش است كه هيچ دانشجوي متقاضي خوابگاه دغدغه خوابگاه و اجاره‌خانه نداشته باشد؛ به همين دليل خوابگاه براي همه متقاضيان تامين مي‌شود.


لطيفي خاطرنشان كرد: با انتقال دانشجويان ساكن خوابگاه فجر به سايت دانشگاه، تنها يك خوابگاه دخترانه در سطح شهر دزفول فعال است كه براي اين خوابگاه تمهيداتي جهت بهسازي در تابستان در حال انجام است. البته در اين خوابگاه تنها دانشجويان شبانه اسكان داده مي‌شوند. همچنين سرويس اياب و ذهاب با همكاري اين دانشجويان در مسير دانشگاه برقرار مي‌شود.


وي با اشاره به سياست جديد دولت مبني بر تامين هزينه اياب و ذهاب از خوابگاه‌ها به دانشگاه از سوي دانشجويان اظهارداشت: در حال حاضر دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول وارد اين فاز نشده و هزينه اياب و ذهاب دانشجويان به سطح شهرستان و همچنين از دانشگاه به انديمشك براي دانشجويان پسر ساكن خوابگاه اين شهرستان را به طور كامل متقبل مي‌شود؛ اين خود ماهانه حدود 10 ميليون تومان هزينه براي دانشگاه در پي دارد.


معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول تصريح كرد: انتقال دانشجويان ساكن خوابگاه فجر به محيط دانشگاه مزاياي 2 جانبه براي دانشجو و دانشگاه دارد؛ زيرا دسترسي دانشجويان به مراكز مختلف در سطح دانشگاه از قبيل سلف سرويس، سالن‌هاي مطالعه و كتابخانه به راحتي فراهم مي‌شود و از سوي ديگر از بار هزينه‌هاي اضافي دانشگاه كاسته مي‌شود.


لطيفي با اشاره به ظرفيت‌هاي پيش‌بيني شده خوابگاهي براي دانشجويان جديدالورود با توجه به افزايش پذيرش دانشجو در سال جاري و راه‌اندازي رشته‌هاي جديد در دانشگاه خاطرنشان كرد: همه سياست‌هاي دانشگاه در خدمت‌رساني هرچه بهتر و بيشتر به دانشجويان جهت‌گيري مي‌شود زيرا اعتقاد داريم دانشجو، نخبه و آينده‌ساز كشور است. با توجه به اين سياست‌ها براي نيم‌سال آينده مشكلي از نظر واگذاري خوابگاه به دانشجويان وجود ندارد؛ در حال حاضر حدود 60 تا 70 درصد دانشجويان دانشگاه، ساكن خوابگاه هستند.

کلمات کلیدی: دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول، دانشگاه صنعتي جندي شاپور، خوابگاه دختران، خوابگاه دختران دانشگاه صنعتي جندي شاپور

آمار بازدید: 635 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image