ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تشکیل کمیته بررسی تعیین ظرفیت پذیرش در زیرنظام‌های آموزشی (20 آبان 91)

تشکیل کمیته بررسی تعیین ظرفیت پذیرش در زیرنظام‌های آموزشی (20 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از تشکیل کمیته بررسی تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو برای زیرنظام‌های آموزشی در سال 92 خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابوالفضل حسنی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در جمع خبرنگاران افزود: کمیته بررسی تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو برای زیر نظام‌های آموزشی متشکل از تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های مادر کشور و نمایندگان تام الاختیار تمامی زیرنظام‌های آموزشی است.

وی تصریح کرد: با تشکیل این کمیته تعداد پذیرش دانشجویان برای هریک از زیر نظام‌های آموزشی براساس زیرساخت‌ها و پتانسیل‌ها برای سال 92 تعیین می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درحال حاضر 450 تا 500 هزار صندلی خالی در کل زیر نظام‌های آموزش عالی وجود دارد که این صندلی‌ها باید با درایت مدریت شوند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با بیان اینکه به دلیل وجود صندلی‌های خالی برخی از مؤسسات غیرانتفاعی و واحدهای دانشگاه آزاد با مشکلات بزرگی روبرو شده‌اند، اضافه کرد: درحال حاضر برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل نبود دانشجو از زیرساخت‌های خود استفاده نمی‌کنند.

حسنی با بیان اینکه میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی از حدود 25 تا 30 هزار نفر به 55 هزار نفر افزایش یافته است، گفت: مؤسسات غیرانتفاعی به منظور ایجاد فرصت برای آموزش عالی تاسیس شده‌اند که اکنون به دلیل وجود صندلی خالی در این مؤسسات این فرصت درحال تبدیل شدن به تهدید است.

وی تصریح کرد: باید از مؤسسات غیرانتفاعی حمایت شده و برای این مؤسسات برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تاکید کرد: در صورتی که قرار باشد کنکور برای مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته حذف شود باید این تصمیم گیری براساس شیوه نامه‌ای صورت گیرد.

به گفته حسنی تدوین شیوه نامه برای حذف کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته موجب می‌شود که تمرکز جذب دانشجو در مؤسسات غیرانتفاعی تنها مختص تهران و اطراف این شهر نباشد و مؤسسات در دیگر استان‌ها نیز بتوانند جذب دانشجو داشته باشند.

کلمات کلیدی: ظرفیت پذیرش دانشجو، زیرنظام‌های آموزشی، دفتر گسترش آموزش عالی، آموزش عالی، تعداد پذیرش دانشجویان سال 92، میزان پذیرس دانشجو سال 92

آمار بازدید: 293 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image