ارتباط مستقیم با 30645 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی حذف کنکور در دانشگاههای پیام‌نور و غیرانتفاعی (22 آبان 91)

حذف کنکور در دانشگاههای پیام‌نور و غیرانتفاعی (22 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس کمیته آموزش عالی از حذف کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی خبر داد و گفت: کنکور نمی‌تواند در 80 درصد از رشته‌های دانشگاه آزاد حذف شود.


رضا صابری، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهمترین اولویت‌ این کمیته را طرح سنجش و پژوهش دانشجو در دانشگاه دانست و گفت: در حال حاضر پذیرش دانشجو بر مبنای کنکور و تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی است.

وی با اشاره به قانون حذف کنکور در سال 86، افزود: باید از سال اول برنامه پنجم توسعه کنکور در کشور حذف می‌شد ولی عملا این اتفاق نیفتاد و هر سال با توجیهی این قانون به عقب افتاد.

*اهمیت کنکور برای بخشی از رشته‌ها

به گفته صابری برای روشن شدن تکلیف حذف کنکور، مجلس نهم به دنبال این است که بتواند طرحی را به تصویب برساند که هم سوابق تحصیلی در سنجش دانش‌آموزان و هم اهمیت کنکور برای برخی رشته‌های دانشگاهی در نظر گرفته شود.

*حذف کنکور 3 هزار رشته

عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه تا سال آینده می‌توانیم 80 درصد دانشجویان را بدون کنکور پذیرش کنیم، اظهار داشت: یکی از مباحث‌ مطرح شده در کمیته آموزش عالی ضرورت حذف کنکور برای رشته‌هایی است که هم‌اکنون دارای صندلی خالی هستند.

وی افزود: احتمال اینکه در دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور در 80 درصد رشته‌ها صورت پذیرد، خیلی کم است؛ زیرا آنچه که در کارگروه به تصویب رسیده، حدود 3 هزار رشته است.

*حذف کنکور در آزمون پیام‌نور و غیرانتفاعی

وی پذیرش دانشجو بدون کنکور در این تعداد رشته را یک گام بسیار مهم و ارزشمند خواند و افزود: این اتفاق در آزمون آینده دانشگاه پیام‌نور و غیرانتفاعی نیز خواهد افتاد.

کلمات کلیدی: حذف کنکور، آخرین اخبار حذف کنکور، اخبار جدید حذف کنکور، حذف کنکور پیام نور، حذف کنکور غیرانتفاعی

آمار بازدید: 767 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image