ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اجرای طرح «تازه‌های کتاب» در دانشگاهها (23 آبان 91)

اجرای طرح «تازه‌های کتاب» در دانشگاهها (23 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی از طرح تازه‌های کتاب برای آشنایی دانشجویان با کتب جدید خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد سلگی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در نوزدهمین دوره کتاب سال دانشجویی که صبح امروز در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره کتاب دانشجویی با هدف ارج نهادن به تلاش دانشجویان، مولفین و مترجمین و همچنین شناسایی استعداد آنها تشکل شده است.

وی با بیان اینکه در طول 19 دوره این جشنواره 6 هزار و 400 اثر به دست ما رسیده است، اظهار داشت: در دوره فعلی آثار در چند بخش «کلیه آثار» و بخش «ویژه» که شامل شعار سال (تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی)، اشتغال، کارآفرینی و گردشگری است، دریافت شد.

سلگی با اشاره به اهدای جایزه به مولف جوان در جشنواره‌های پیشین و همچنین تقدیر از تلاشگران نشر، تصریح کرد: برای اولین بار امسال از یک مولف پر زحمت نیز تقدیر خواهیم کرد.

دبیر جشنواره کتاب دانشجویی با اشاره به اینکه در دبیرخانه جشنواره تلاش می‌کنیم برای رونق کتاب و کتابخوانی فعالیت کنیم، گفت: معمولا دانشجویان به دلیل خاصی مانند شرایط سنی و مالی‌ در انتشار آثار دچار مشکل هستند که ما باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا بتوانیم به دانشجویان اهل قلم کمک کنیم که این کمک بدون حمایت وزارتخانه‌ها و علی‌الخصوص وزارت ارشاد امکان‌پذیر نیست.

سلگی با بیان اینکه آمادگی داریم دانشجویان صاحب کتاب را برای انتشار کتب حمایت کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم که تا چند سال دیگر پایان نامه‌ها را به کتاب تبدیل کنیم که در این زمینه نیاز به کمک وزارتخانه‌ها داریم.

به گفته وی طرحی به عنوان «کتاب دانشجو» برای ترویج کتاب‌خوانی در دست است که بر اساس آن کتاب‌های مطرح و دارای محتوا خلاصه می‌شود و در دانشگاه‌ها توزیع می‌شود.

سلگی به طرح «تازه‌های کتاب» نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح کتاب‌های جدید رشته‌های مختلف را به دانشگاه‌ها معرفی می‌کنیم؛ این طرح که آماده شده است بدین صورت است که در هر دانشگاهی به صورت هفتگی یا ماهانه کتب جدید را معرفی می‌کنیم و پس از آن کتاب‌ها را به کتابخانه مرکزی دانشگاه تحویل می‌دهیم تا دانشجویان با کتب جدید آشنا شوند.

کلمات کلیدی: تازه‌های کتاب، کتاب های جدید، طرح تازه‌های کتاب، جشنواره کتاب سال دانشجویی، آشنایی دانشجویان با کتب جدید، طرح کتاب‌های جدید

آمار بازدید: 403 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image