ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد آخرین تحولات بازنگری رشته‌های«علوم انسانی» (27 آبان 91)

آخرین تحولات بازنگری رشته‌های«علوم انسانی» (27 آبان 91)

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به آخرین تحولات بازنگری رشته‌ها و سرفصل‌های «علوم انسانی»، گفت:‌بیش از 50 درصد وقت ما در 30 ماه گذشته در کمیته‌های علوم انسانی صرف شده است.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید قدیمی در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی» با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر \"ضرورت بازنگری حوزه‌های مختلف علوم انسانی توسط وزارت علوم\" گفت: در این رابطه 30 کمیته تخصصی برای حوزه‌های مختلف علوم انسانی شکل گرفته است.


وی با اشاره به تشکیل شورای تخصصی و تحول علوم انسانی، اظهار کرد: این شورا مسوولیت 15 کمیته را بر عهده گرفت و مابقی کمیته‌ها تحت عنوان کمیته‌های \"علوم انسانی\" فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به کمیته‌های برنامه‌ریزی «گردشگری»،«حسابداری»،«علوم ورزشی و تربیت‌بدنی»،«جغرافیا» و «کتابداری» اشاره کرد.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با بیان اینکه بیش از 50 درصد وقت ما در 30 ماه گذشته در کمیته‌های علوم انسانی صرف شده است، اظهار کرد: قانون برنامه پنجم نقطه ورود به حوزه علوم انسانی را بازنگری برنامه‌های درسی عنوان کرده است.


وی افزود: از 20 هزار برنامه درسی که وزارت علوم مکلف به بازنگری آن شده است، بیش از 10 هزار سرفصل مربوط به کمیته علوم انسانی است.


قدیمی با تاکید بر موضوع تجمیع برنامه‌های درسی در \"دوره‌ کارشناسی\"، گفت: در روانشناسی 10 رشته گرایش وجود دارد که بسیاری از برنامه‌های آن شبیه به هم هستند، بنابراین پیشنهاد تجمیع مطرح شده است که در واقع اعضای این کمیته، اصل تجمیع را پذیرفته‌اند که بر این اساس برنامه دوره کارشناسی روانشناسی تبدیل به یک دوره شود که امید است بحث تجمیع در سایر حوزه‌ها نیز ایجاد شود، چرا که موجب افزایش ظرفیت‌ها اعم از کلاس‌ها و اساتید می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه کمیته‌های علوم انسانی به دنبال توسعه هدفمند بر اساس اولویت‌ها و نیازهای کشور هستند، خاطر نشان کرد: توانمندسازی اساتید و اصلاح نحوه ورود به دانشگاه باید در دستور کار کمیته‌ها قرار گیرد.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی افزود: 80 درصد جمعیت دانشجویی کشور در 20 درصد از رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.


قدیمی در خاتمه در خصوص دلایل و الزامات بازنگری، گفت: تغییر نیازهای کشور یکی از دلایل بازنگری سرفصل‌ها است، البته امروزه وفاق حداکثری در 70 هزار عضو هیات علمی در زمینه بازنگری وجود دارد.

کلمات کلیدی: بازنگری علوم انسانی، اخبار جدید بازنگری علوم انسانی، علوم انسانی، تجمیع برنامه‌های درسی کارشناسی، تحول علوم انسانی

آمار بازدید: 425 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image