ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تحصیل 25 هزار دانشجو در رشته‌های گردشگری کشور و ایجاد رشته «گردشگری مذهبی» (27 آبان 91)

تحصیل 25 هزار دانشجو در رشته‌های گردشگری کشور و ایجاد رشته «گردشگری مذهبی» (27 آبان 91)

سرپرست کمیته برنامه‌ریزی رشته‌های گردشگری با اشاره به تحصیل 25 هزار دانشجو در رشته گردشگری دانشگاه های کشور، از ایجاد رشته گردشگری مذهبی خبر داد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسین ایمانی خوشخو در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های دانشگاهی» با بیان اینکه در برنامه‌های بالادستی حوزه گردشگری، پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: در این راستا آموزش عالی نیز باید خود را تجهیز کند.


رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: در چشم‌انداز پیش‌بینی شده سال 1404 باید 20 میلیون گردشگر وارد کشور شوند که این آمارها نشانگر اهمیت گردشگری در توسعه کشور است. بنابراین برای تحقق این هدف همه حوزه‌ها باید کمک کنند.


سرپرست کمیته برنامه‌ریزی گردشگری با اشاره به وضعیت رشته گردشگری، اظهار کرد: از سال 74 رشته گردشگری در دانشگاه علامه تاسیس و به تدریج توسعه یافت.


ایمانی خوشخو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار دانشجو در مقاطع مختلف گردشگری دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور و علمی‌ کاربردی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 9 رشته تحصیلی در گردشگری وجود دارد که اولین اقدام در این کمیته، بازنگری دروس رشته‌های موجود است چراکه از سال 74 تاکنون، بازنگری در سرفصل‌های رشته گردشگری انجام نشده است.


معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به درخواست دانشگاه‌ها به ایجاد رشته‌های جدید در گردشگری، گفت: رشته مدیریت گردشگری تصویب شده است و دانشجویان آن در دانشگاه علم و فرهنگ مشغول به تحصیل هستند.


وی با بیان اینکه ایجاد رشته «مطالعات اوقات فراغت» در حال بررسی است و مراحل نهایی را طی می‌کند، اظهار کرد: همچنین ایجاد رشته «کارآفرینی گردشگری و گردشگری مذهبی» در حال بررسی است.


ایمانی خوشخو افزود: با توجه به اینکه وجود زائران در شهرهای مشهد، شیراز و قم چشمگیر است، می‌طلبد که آموزش عالی در این حوزه وارد شود.

کلمات کلیدی: رشته گردشگری مذهبی، رشته گردشگری، رشته مطالعات اوقات فراغت، رشته‌های گردشگری کشور، گردشگری

آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image