ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار زمان نهایی شدن آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان (7 آذر 91)

زمان نهایی شدن آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان (7 آذر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون آموزش از نهایی شدن آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا 2 هفته آینده خبر داد و گفت: نامه‌ای خطاب به وزیر علوم ارایه شده است تا با حضور وی موضوعات مرتبط با ارتقای کیفی پیگیری شود.


عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه با اشاره به وظایف نظارتی کمیسیون برای بررسی دقیق و همه‌جانبه با بخش‌های مختلف آموزش و پروش و آموزش عالی، گفت: در همین راستا در آخرین جلسه کمیسیون موضوع آموزش عالی و ضرورت ارتقای کیفی امور مرتبط با آموزش عالی کشور مباحث مختلفی مطرح شد و در نهایت با توجه به گسترش‌ قابل توجه کمی رشته‌ها و تعداد دانشجویان مقرر شد این بحث به عنوان یکی از موضوعات اساسی مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش با تأکید بر اینکه کمیته آموزش عالی این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند، اظهار داشت: از سوی کمیسیون نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تنظیم شد تا ضمن حضور کامران دانشجو در جلسه 12 آذرماه کمیسیون، موضوعات مرتبط با ارتقای کیفی پیگیری شود.

به گفته وی، از جمله محورهایی که قرار است در این جلسه بررسی شود، وضعیت کیفیت بخشی به آموزش در دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد اسلامی است.

مقتدایی ادامه داد: به نظر می‌رسد کمیسیون با ورود به این قضیه جلوی برخی از نابسامانی‌های ناشی از عدم نظارت بر عملکردها را خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش با رد تذکرآمیز بودن این نامه گفت: اصلا موضوعی به نام تذکر مطرح نبوده است، بلکه نامه‌ برای دعوت وزیر برای همفکری و بررسی امور برای ارتقای کیفی امور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی افزود: پیش از این نیز کمیسیون از رؤسای دانشگاه آزاد و پیام‌نور دعوت به عمل آورد و در آینده نیز این تعامل و هم اندیشی و پیگیری‌ امور ادامه خواهد داشت.

* نهایی شدن آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا دو هفته آینده

مقتدایی درباره جلسه کمیسیون پیرامون عدم اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: به دلیل برخی مسائل و عدم پیگیری ظاهرا این قانون به نحو شایسته و در موعد مقرر اجرا نشده است که با تذکر به موقع کمیسیون آموزش، این موضوع توسط دولت به خوبی دنبال شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده است، با دعوت از نمایندگان رئیس‌جمهور قرار بر این شد که این موضوع پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به حضور فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جلسه کمیسیون گفت: پس از استماع دیدگاه‌های اعضای کمیسیون، قرار بر این شد که ظرف 2 هفته آینده با لحاظ کردن نکات و دیدگاه‌های نمایندگان نسبت به نهایی شدن آئین‌نامه مذکور اقدام و مراحل اجرایی آن را با جدیت و سرعت دنبال کنند.

کلمات کلیدی: شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، آئین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

آمار بازدید: 314 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image