ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حذف 10 هزار رشته محل در کنکور (21 آذر 91)

حذف 10 هزار رشته محل در کنکور (21 آذر 91)

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حذف 10 هزار رشته محل در کنکور خبر داد.



رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بررسی موضوع حذف کنکور گفت: در این زمینه بحث عمده در مورد رشته محل‌های دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی، آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی است که نیازمند پذیرش دانشجو از طریق کنکور نیست.


وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی طرح سنجش و پذیرش دانشجو، گام برداشتن در مسیر حذف کنکور است اظهار کرد: در کار گروهی که براساس قانون سال 86 مجلس در وزارت علوم با حضور مسوولان وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده این موضوع در قالب همان کارگروه مورد بررسی قرار گرفته، اما نیازمند تصمیم نهایی است.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: اگر این مسئله نهایی شود در کشور یک کنکور وجود خواهد داشت و دانشگاه آزاد کنکور مستقلی ندارد.


صابری با بیان اینکه در حال حاضر براساس همین طرح 10 هزار رشته محل شامل حذف کنکور می‌شود گفت: این تعداد یک سوم رشته محل‌های کشور است؛ در واقع در کشور دارای 30 هزار رشته محل هستیم.


وی در ادامه گفت: براساس همین شرایط افراد چنانچه که تمایل داشته باشند در رشته مورد علاقه خود با ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی ثبت‌نام می‌کنند.


کلمات کلیدی: کنکور، حذف کنکور، رشته های حذف کنکور، نحوه پذیرش دانشجو

آمار بازدید: 410 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image