ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جزییات حذف کنکور دانشگاه آزاد و رقابت کنکوری‌ها تنها برای 5 درصد ظرفیت‌ها (22 آذر 91)

جزییات حذف کنکور دانشگاه آزاد و رقابت کنکوری‌ها تنها برای 5 درصد ظرفیت‌ها (22 آذر 91)

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: کنکور دانشگاه آزاد پس از بررسی‌های فراوان و گسترده‌ در کمیته تخصصی در مقطع کارشناسی حذف شد.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر گفت: در راستای قانون مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف آزمون سراسری، پس از بررسی‌های به عمل آمده بر روی رشته محل‌های موجود در دانشگاه آزاد در کمیته‌ای تخصصی مقرر شد در 5000 رشته محل مقطع کارشناسی این دانشگاه از نیمسال دوم سال جاری پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب و اولویت‌های بومی صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به طرح حذف آزمون در نیمسال اول و در مقطع کاردانی، گفت: با توجه به اینکه در مهرماه امسال آزمون 3466 رشته محل در مقطع کاردانی حذف شد، لذا دانشگاه آزاد توانسته از مجموع قریب به 9000 رشته محل خود در آزمون سراسری در بیش از 8400 رشته محل معادل 95 درصد پذیرش بدون کنکور داشته باشد. لذا در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو در 250 هزار نفر ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی از مجموع 270 هزار نفر به صورت بدون آزمون خواهد بود.



جزییات پذیرش بدون آزمون دانشجو


اقبالی در ادامه خاطر نشان کرد: این اقدام آگاهی‌دهی مثبت در راستای ورود آسان‌تر و راحت‌تر داوطلبان تحصیل به دانشگاه‌های کشور خواهد بود. ضمن اینکه به نظر می‌رسد با پذیرش بدون آزمون می‌توان داوطلبان را در راستای علایق و استعدادهایشان سوق داد.


وی با بیان اینکه ثبت نام در رشته محل‌های بدون آزمون دوبار در سال انجام می‌شود، اظهار کرد: اولین ثبت نام آن در نیمه دوم دی ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی WWW.azmoon.org انجام خواهد شد و ثبت‌نام دوم بدون آزمون در مردادماه انجام می‌شود.


اقبالی در خصوص روش پذیرش دانشجو گفت: در این روش سوابق تحصیلی داوطلبان ملاک قرار می‌گیرد و هر فرد می‌تواند در هر رشته محلی که می‌خواهد ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهد.


وی در مورد زمان آغاز ثبت‌نام بدون آزمون، اعلام کرد: ما آمادگی داریم که از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری به پذیرش دانشجو در این سیستم جدید بپردازیم. ضمن اینکه در این روش داوطلبان می‌توانند دو بار در سال و در دو نیمسال برای ثبت‌نام اقدام کنند.


رییس مرکز آزمون در ادامه افزود: متقاضیان می‌توانند از نیمه دوم دی ماه با مراجعه به پایگاه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.



نحوه پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد


وی در پایان با بیان اینکه پذیرش بدون آزمون، شامل حال رشته‌های علوم پزشکی، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نخواهد شد، گفت: لذا علاقه‌مندان تحصیل در گروه پزشکی و رشته‌های با آزمون غیر پزشکی باید در آزمون سال 92 که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. لذا دانشگاه آزاد در این مورد هیچ آزمون مستقل و جدایی برگزار نخواهد کرد و شیوه پذیرش دانشجو در رشته‌های مذکور متعاقبا اعلام خواهد شد.


کلمات کلیدی: حذف کنکور دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد، حذف کنکور، پذیرش بدون آزمون دانشجو، پذیرش بدون آزمون دانشجو دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 774 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image