ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اعطای تسهیلات خوداشتغالی و کاهش نرخ بیکاری زنان در زنجان (13 دی 91)

اعطای تسهیلات خوداشتغالی و کاهش نرخ بیکاری زنان در زنجان (13 دی 91)

مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر 131 عضو زن هیات علمی در سطح دانشگاه‎های استان در حال فعالیت هستند.



فهیمه دویران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری انجام گرفته که 80 درصد جمعیت زنان در نقاط شهری و 20 درصد در نقاط روستایی ساکن هستند.


وی تصریح کرد: از حمایت‎های دولتی که در حوزه زنان در زنجان صورت گرفته اعطای تسهیلات خود اشتغالی بانوان است که نسبت به دوره‌های قبل، این تسهیلات افزایش پیدا کرده و باعث کاهش نرخ بیکاری زنان شهرستان شده و این امر مؤید اجرای سیاست‌های درست اشتغال در استان و ضرورت تداوم آن است و همچنین افزایش برنامه‌های ترویجی و آموزشی به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که تعداد 4643 هزار زنان پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 1054 نفر از زنان تحت حمایت بهزیستی دوره‌های آموزشی را گذراندند و همچنین از دیگر حمایت‌ها، هدایت بانوان برای تشکیل، تشکل‌های غیردولتی برای استفاده بهینه از اوقات و فراغت می‎‌باشد.


دویران اظهار کرد: راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم بانوان با 100 دستگاه ماشین یکی از اقداماتی است که باعث ایجاد اشتغال برای 100 نفر از بانوان استان شده است.


مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان زنجان گفت: نقاط قوت حوزه زنان در زنجان عبارتند از افزایش امید برای استفاده از تسهیلات و حمایت‌های دولتی و ارتقاء دانش زنان در جهت توانمندسازی، ارتقاء کیفیت زندگی و تحکیم بنیان خانواده و همچنین راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می‌باشد.


وی خاطرنشان کرد: از نقاط ضعف حوزه زنان استان، حضور کم رنگ بانوان در عرصه سیاست‌گذاری و مدیریتی، افزایش سن ازدواج در میان بانوان و پیامدهای آن، بیکاری زنان و همچنین افزایش ازدواج‎های نامناسب منجر به طلاق است.

کلمات کلیدی: تسهیلات خوداشتغالی، تسهیلات خوداشتغالی زنان، کاهش نرخ بیکاری زنان، نرخ بیکاری زنان، بیکاری زنان در زنجان، عضو زن هیات علمی

آمار بازدید: 444 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image