ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی راه‌اندازی رشته‌های تخصصی ورزشی برای تمامی پایه‌های راهنمایی و دبیرستان (21 دی 91)

راه‌اندازی رشته‌های تخصصی ورزشی برای تمامی پایه‌های راهنمایی و دبیرستان (21 دی 91)

معاون سلامت و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف آموزش و پرورش، راه‌اندازی رشته‌های تخصصی ورزشی برای دانش‌آموزان است و در این راستا برای همه پایه‌های راهنمایی و دبیرستان رشته‌های ورزشی جدید تعریف می‌شود.



کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کتاب راهنمای معلم پایه سوم دبستان و اول راهنمایی در حال تدوین است، گفت: برای سال تحصیلی 93-92 این کتاب‌ها آماده و در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.


وی افزود: در آخرین تصمیمی که معاونت سلامت تربیت‌بدنی برای رشته‌های تخصصی ورزشی مدارس اتخاذ کرده، علاوه بر رشته ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس و دو میدانی که به ترتیب برای پایه‌های دوم تا ششم دبستان تعریف شده، برای سال آینده نیز رشته ورزشی «بسکتبال» برای دانش‌آموزان اول متوسطه اول (اول راهنمایی) مصوب شده و سال آینده اجرایی می‌شود.


معاون سلامت و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای انتخاب این رشته، امکانات، علایق و نیروی انسانی آن مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به اینکه این رشته ورزشی آموزشگاهی است، مقرر شد از پایه اول راهنمایی نیز رشته‌های تخصصی را برای دانش‌آموزان این مقطع در نظر بگیریم.


هاشمی در توضیح بیشتر گفت: نیروی انسانی مورد نیاز این رشته دیده شده، چرا که معلمان تربیت‌بدنی در واحدهای دانشگاهی این رشته را گذرانده و با آن آشنایی دارند. همچنین امکانات و فضای کمی نیز برای اجرای آن لازم است، لذا مصوب شد 12 تا 15 جلسه آموزش برای سال تحصیلی در رشته بسکتبال اجرا شود و کتاب راهنمای معلم آن نیز هم‌اکنون در دست تدوین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.



پیشنهاد راه‌اندازی رشته‌های والیبال و هندبال برای پایه‌های دوم و سوم راهنمایی

وی خاطر نشان کرد: برای پایه دوم و سوم راهنمایی و همچنین برای هر سه پایه دوره متوسطه نیز رشته‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم که در حال بررسی است که از بین آنها می‌توان به والیبال و بدمینتون برای پایه‌های دوم و سوم راهنمایی اشاره کرد.


معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش گفت: پس از تایید نهایی رشته‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.


هاشمی با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش، تامین سلامت جسمانی و فرهنگسازی ورزش در بین دانش‌آموزان از همان دوران کودکی است، خاطر نشان کرد: پس از پایان تحصیل و اخذ دیپلم، دانش‌آموزان با چندین رشته تخصصی آشنا خواهند بود.


وی درباره توسعه مدارس تخصصی ورزش نیز گفت: آموزش و پرورش برنامه‌ای را برای توسعه کمی ندارد، اما در صدد توسعه کیفی این مدارس است و تا 2 سال آینده تعداد این مدارس به 2000 مدرسه افزایش می‌یابد.



فعالیت 1702 مدرسه تخصصی ورزش در 619 منطقه آموزشی کشور

به گفته معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش، در سال 88 تنها هشت مدرسه تخصصی ورزش راه‌اندازی شد که در سال 89 این تعداد به 55 و در سال 90 به 650 مدرسه و در امسال نیز به 1702 باب رسیده که در 16 رشته ورزشی تخصصی و 619 منطقه آموزشی فعالیت دارند.



رشته‌های ورزشی والیبال و فوتسال دارای بیشترین مدرسه تخصصی

هاشمی گفت: در این مدارس تخصصی 83 هزار و 414 دانش‌آموز در رشته‌های فوتبال، شنا، فوتسال، والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، دو و میدانی، تنیس روی میز، اسکیت، هندبال، بدمینتون، شطرنج، آمادگی دفاعی، کاراته، کشتی و طناب‌زنی تحصیل می‌کنند و بیشترین آمار مدارس تخصصی، مربوط به رشته والیبال با 385 مدرسه و فوتسال با 358 مدرسه است. همچنین رشته‌های هندبال و فوتبال نیز در رتبه‌های سوم و چهارم علاقه‌مندی دانش‌آموزان و مدارس تخصصی ورزشی قرار دارد.


به گفته وی، از 1702 مدرسه تخصصی ورزش، 997 مدرسه تخصصی ورزش ویژه پسران و 705 مدرسه نیز ویژه دختران است. همچنین از کل این مدارس، 682 مدرسه در مقطع ابتدایی، 600 مدرسه در مقطع راهنمایی و 418 مدرسه نیز در مقطع دبیرستان فعالیت دارند.

کلمات کلیدی: سوم راهنمایی، دوم راهنمایی، ورزش دوره راهنمایی، ورزش دوره دبیرستان، ورزش دبیرستان، مدرسه تخصصی ورزش، والیبال، فوتسال، رشته‌های تخصصی ورزشی

آمار بازدید: 431 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image