ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مجاز نبودن پذیرش بدون آزمون داوطلب در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (24 دی 91)

مجاز نبودن پذیرش بدون آزمون داوطلب در دوره‌های تحصیلات تکمیلی (24 دی 91)

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، گفت: پذیرش داوطلبان برای ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی صرفا از طریق آزمون سراسری این دوره‌ها یا آزمون جداگانه برای پردیس‌های دانشگاهی و واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت آموزشی وزارت علوم امکان‌پذیر است.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین نادری‌منش، در این باره گفت: پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی نیز مطابق با آیین‌نامه خاص این پردیس‌ها با ظرفیت پذیرش ابلاغ شده که حداکثر نصف ظرفیت روزانه دانشگاه است و مجوز معاونت آموزشی وزارت علوم امکان‌پذیر است.


وی افزود: با توجه به تلاش وزارت علوم در راستای عدالت آموزشی و در اختیار گذاشتن کرسی‌های دانشگاهی برای با استعدادترین افراد، به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی فقط از طریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز برای ورود به دوره دکتری امکان‌پذیر است.


نادری منش با بیان اینکه واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی علاوه بر پذیرش از طریق آزمون سراسری، بر اساس آیین‌نامه مربوطه و فقط از طریق برگزاری آزمون اختصاصی با هماهنگی سازمان سنجش و معاونت آموزشی وزارت علوم اقدام می‌کنند، اظهارکرد: پذیرش دانشجو خارج از این ضوابط خلاف مقررات بوده و اعتبار ندارد.


وی با تاکید بر اینکه پذیرش داوطلبان واجد شرایط استعدادهای درخشان نیز براساس آیین‌نامه‌های استعداد درخشان و مطابق با فرآیند خاص این آیین‌نامه انجام می شود، خاطرنشان کرد: پذیرش مستقیم داوطلبان تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی چه در واحد اصلی و چه در پردیس‌های دانشگاهی خارج از آزمون‌های سراسری و اختصاصی که با هماهنگی سازمان سنجش یا کسب معرفی‌نامه از شورای مرکزی بورس، بدون کسب مجوز معاونت آموزشی وزارت علوم مجاز نیست و مدارک تحصیلی این قبیل پذیرفته‌شدگان در صورت پذیرش و ادامه تحصیل از نظر وزارت علوم مدارکی غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است.


کلمات کلیدی: پذیرش بدون آزمون دانشجو، پذیرش بدون آزمون ارشد، پذیرش بدون آزمون دکتری، پذیرش بدون آزمون تحصیلات تکمیلی، ارشد، دکتری

آمار بازدید: 452 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image