ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آغاز رقابت 153 هزار دانش آموز در المپیادهای علمی از 24 بهمن (21 بهمن 91)

آغاز رقابت 153 هزار دانش آموز در المپیادهای علمی از 24 بهمن (21 بهمن 91)

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله اول المپیادهای علمی کشور از 24 تا 27 بهمن در هفت رشته خبر داد.


مهری سویزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: بیش از 153 هزار دانش آموز در رشته های زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، نجوم، کامپیوتر و ادبیات فارسی در سراسر کشور در مرحله اول با یکدیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم تا نتایج مرحله نخست المپیادها در اسفند ماه اعلام شود، افزود: یکی از دلایل اعلام نتایج در اسفند ماه آن است که دانش آموزان در ایام نوروز فرصت کافی برای مطالعه بیشتر و رقابت در مرحله دوم داشته باشند و خانواده ها نیز بتوانند زمان دانش آموزان را مدیریت کنند.

سویزی با اشاره به اینکه در سال گذشته 129 هزار دانش آموز در المپیادها شرکت کرده اند، توضیح داد: آمار شرکت کنندگان حاکی از کشف استعدادهای بیشتر است. در سال گذشته 5800 نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند که امیدواریم بعد از اعلام نتایج آمار راه یافتگان به مرحله دوم نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره زمان برگزاری مرحله دوم آزمون گفت: مرحله دوم آزمون اردیبهشت سال 92 برگزار می شود و در این مرحله حدود 300 نفر به مرحله اردوهای علمی و پژوهشی تابستانی راه پیدا می کنند. در شهریور ماه آزمون جامع علمی برگزار خواهد شد و در نهایت مدال اوران مشخص می شود.

وی در پایان گفت: در سال 1390، پنج مدال طلای جهانی کسب شد و در سال 1391 ، هفت مدال طلا، که افزایش سال به سال تعداد مدال های طلا حاکی از موقعیت مناسب علمی کشور است.

کلمات کلیدی: المپیادهای علمی، المپیادهای علمی دانش آموزی، المپیادهای علمی دانشجویی، استعدادهای درخشان، المپیادهای علمی کشور، مرحله اول المپیادهای علمی کشور

آمار بازدید: 514 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image