ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نهایی شدن بحث تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر و تصرف غیرقانونی زمین‌های دانشگاه (23 بهمن 91)

نهایی شدن بحث تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر و تصرف غیرقانونی زمین‌های دانشگاه (23 بهمن 91)

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به سرانجام طرح توسعه و تجمیع دانشکده‌های دانشگاه به عدم تخلیه زمین‌های دانشگاه از سوی سازمان گوشت و واگذاری آن خبر داد و گفت: این اقدام سازمان گوشت کاری غیرقانونی است.



مجید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: دولت در سال 1375 تصویب کرد تا زمین‌های سازمان گوشت به وسعت 4.2 هکتار به این دانشگاه داده شود و در سال 1389 کارهای آن انجام شد اما آن چیزی که اتفاق افتاده، عدم واگذاری این زمین‌ها به دانشگاه خواجه‌ نصیر و تصرف غیرقانونی آن است.


وی با اشاره به فرآیند تجمیع دانشکده‌های این دانشگاه، اظهار داشت: در این رابطه چندین جلسه با مسوولان وزارت علوم داشتیم و قرار شد زمین‌هایی را تعیین کنیم و وزارت علوم نیز به ترتیب اولویت وضعیت زمین‌ها را دنبال و به ما اعلام کند. هم‌اکنون این بررسی‌ها برای تصمیم‌گیری در حوزه وزارت علوم است.


وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تحویل زمین‌ها، کار تجمیع دانشکده‌ها شروع می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر با دو بحث تجمیع و توسعه دانشگاه روبرو هستیم. در مورد موضوع تجمیع نیاز به مقدار زمین‌هایی است تا این زمین‌ها برنامه‌های بالادستی دانشگاه خواجه نصیر را که برای سال 1404 پیش‌بینی شده بود را، برآورده کند. همچنین در بحث توسعه باید در نظر بگیریم که این زمین‌های وعده داده شده برای توسعه دانشگاه است، نه برای تجمیع آن، البته بعدها می‌تواند برای قسمتی از تجمیع از آن استفاده شود.


وی با اشاره به افزایش تعداد دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی این دانشگاه و بالا بردن ظرفیت دانشجویان و اعضای هیات علمی، اظهار داشت: با توجه به این تغییرات، چاره‌ای جز توسعه موقت نداریم. اگر توسعه‌ها و رشد‌های پیش‌بینی شده در زمینه‌های مطرح شده محقق شد، برنامه جامع دانشگاه می‌تواند تجمیع را نیز بپوشاند.


وی همچنین با بیان اینکه بحث تجمیع، بحث یک روزه و دو روزه نیست، گفت: چندین جلسه با وزیر علوم و معاونان وزارتخانه داشتیم که طی این دو سال تمامی کارهایی که لازم بوده به غیر از ابلاغ تعیین مکان در بحث تجمیع انجام شده است. فقط نیاز به ابلاغ دستور وزارت است تا مابقی زمین‌های سازمان گوشت یا دانشگاه شهید عباسپور یا هر مکان دیگر که مد نظر وزارتخانه است، برای تجمیع به این دانشگاه داده شود. لذا تصور می‌شود که به مرحله نهایی بحث تجمیع دانشگاه خواجه نصیرالدین رسیده‌ایم.


قاسمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا، به بودجه تخصیص یافته به این دانشگاه اشاره و بیان کرد: بحث تحریم‌ها در کشور باعث شده تمامی بخش‌ها مقداری با کاهش بودجه روبرو شوند و دانشگاه‌ها هم از این امر مستثنی نیستند.


وی گفت: آنچه که در این دانشگاه شاهد هستیم انجام تمهیدات لازم در مصرف بودجه، کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی اماکن بوده است، به همین دلیل علی‌رغم اینکه بودجه در نظر گرفته شده، پرداخت نشده، مشکلی از جهت پرداخت حقوق، اضافه کاری و حقوق اساتید نداشته باشیم.


رییس دانشگاه خواجه‌ نصیر همچنین با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت دانشجویان، اظهار داشت: این دانشگاه کاملا پرشور و نشاط است و همه در آن تلاش و فعالیت می‌کنند و سعی شده است تا فضاهایی ایجاد شود که تمامی دانشجویان و اساتید بتوانند در این امر حضور داشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی صرفا مربوط به مسائل انتخاباتی نیست، تصریح کرد: تلاش داریم تا با برگزاری این جلسات مسایل جامعه را مورد بحث و بررسی بگذاریم.


قاسمی در خاتمه بیان کرد: ارگان‌های دانشجویی همچون بسیج و جامعه اسلامی فعالیت‌های خود را در این زمینه انجام مدارند و برگزاری این جلسات باعث می‌شود تا فضای فعالیت دانشجویان در حیطه مسائل سیاسی بوجود آید.


کلمات کلیدی: دانشگاه خواجه‌نصیر، تجمیع دانشگاه خواجه‌نصیر، آخرین اخبار دانشگاه خواجه‌نصیر، اخبار جدید دانشگاه خواجه‌نصیر، تصرف زمینهای دانشگاه خواجه‌نصیر، دانشکده های دانشگاه خواجه‌نصیر

آمار بازدید: 305 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image