ارتباط مستقیم با 30661 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار آموزش مجازی چالش‌های آموزش مجازی در کشور و ارایه 200 رشته الکترونیکی در دانشگاه‌های دولتی (27 بهمن 91)

چالش‌های آموزش مجازی در کشور و ارایه 200 رشته الکترونیکی در دانشگاه‌های دولتی (27 بهمن 91)

معاون پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، گفت: وزارت علوم، آموزش الکترونیک را در برخی رشته‌ها جایگزین آموزش حضوری کرده و در این راستا 200 رشته الکترونیک ارایه و شش هزار دانشجو در سطح کشور پذیرش شده‌اند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، غلامعلی منتظر در کنفرانس بین‌المللی \"یادگیری و آموزش الکترونیکی\" در شیراز، اظهار کرد: دانشگاه آزاد 20 هزار دانشجو و وزارت بهداشت نیز حدود 1000 دانشجو در دوره‌های آموزش الکترونیکی دارد.


وی بیان کرد: در آموزش و پرورش آموزش الکترونیکی مکمل آموزش حضوری است و در برخی موارد جاماندگان از تحصیل می‌توانند از آموزش الکترونیکی استفاده کنند که در این سازمان از 900 عنوان کتاب درسی 200 عنوان الکترونیکی شده است.


معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یکی از مشکلات اساسی آموزش الکترونیک را عدم مفاهمه این مبانی و استفاده درست از آن دانست و گفت: آموزش الکترونیک طی سال‌های اخیر در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار گرفته اما تاکنون جایگاه اصلی خود را نیافته و برداشت صحیحی از این شیوه آموزشی نمی‌شود.


منتظر تصریح کرد: در برنامه‌های آموزشی صدا و سیما، با وجود اعلام الکترونیکی بودن، مدرس از وسایل ارتباطی تدریس حضوری استفاده می‌کند و آموزش خود را با انتشار فیلم بر روی سی دی به فروش می‌رساند و متاسفانه این نوع فعالیت با عنوان آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مشاور علمی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش الکترونیک یادگیرندگان، در یک مکان نیستند اما در زمان رفع اشکال و آزمون، هم مکان می‌شوند، البته وجود فایل‌های متنی در برخی آموزش‌ها و استفاده از کتاب نیز از اشکلات این نوع آموزش در برخی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.


وی افزود: با بررسی رویکرد سازمان‌های مختلف می‌توان دریافت که ما در کدام نسل آموزشی قرار داریم و برای طی مسیر آینده چه برنامه‌ریزی باید انجام دهیم.


کلمات کلیدی: چالش‌های آموزش مجازی، آموزش مجازی، رشته الکترونیکی، رشته های الکترونیکی، رشته مجازی، دانشگاه‌های دولتی، آموزش الکترونیک

آمار بازدید: 476 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image