ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تصویب آیین‌نامه ارتقای مدرسان در دانشگاه علمی کاربردی (28 بهمن 91)

تصویب آیین‌نامه ارتقای مدرسان در دانشگاه علمی کاربردی (28 بهمن 91)

دوره‌های عمومی، پایه و تخصصی تربیت مدرس اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، آغاز شد.



به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این جلسه با بیان اینکه تشکیل شورای برنامه‌ریزی یکی از مهمترین توفیقات دانشگاه جامع علمی کاربردی است، اظهار داشت: این شورا مستقل از شورای برنامه‌ریزی حوزه نظری وزارت علوم است و بر اساس استانداردهای واقعی حوزه کسب و کار فعالیت می‌کند و تاکنون توانسته بیش از 1100 رشته شغل را در دانشگاه بازنگری کند.


وی گفت : هدف دانشگاه بر مبنای رشته‌های شغل محور است و تلاش می‌کنیم افراد جامعه را در مسیر ارتقای شغل خود تشویق به تحصیل کنیم تا مسیر ارتقای شغلی با مسیر تحصیلی یکی شود.


وی در ادامه افزود : از توفیقات دیگر دانشگاه، تصویب نظام‌نامه مهندسی است که تا سطح دکتری می‌تواند ارتقاء یابد، البته از مسیر خود. در این مسیر انتظار داریم فعالیت‌های مدرسین، مرتبط با حوزه عمل و کاربرد و آموزش‌های شغل محور باشد . ما در اینجا بدنبال تولید مقاله ISI نیستیم . در مسیر مهارتی، پژوهش‌های ما مساٌله محور هستند‌، پژوهش‌هایی که از کاغذ دور است و روی زمین نمود آن دیده می شود.


وی ادامه داد: در این مسیر، مدرس علمی کاربردی باید ارتقاء یابد، که در این راستا آیین‌نامه ارتقای مدرسان در دانشگاه تصویب شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بررسی ارسال گردید. این آیین‌نامه بسیار قوی و موفق و مبتنی بر مسیر آیین‌نامه نظری با رویکرد مهارتی است.


رییس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: بخش حساس نظام علمی کاربردی، بخش مدرسان است که امیدواریم با اجرای این دوره‌ها بتوانیم سازماندهی جدیدی در حوزه مدرسان داشته باشیم .


دکتر پورعباس با بیان اینکه در آینده محور حرکت دانشگاه مدرس است، اظهار کرد: اگر ابزارهای لازم را داشته باشیم ولی مدرس مهارتی نداشته باشیم ، کاری نکرده­‌ایم . در حال حاضر 6000 مدرس نظام علمی کاربردی بصورت حق­‌التدریسی با دانشگاه همکاری دارند.


وی در ادامه گفت: هدف دانشگاه علمی کاربردی این است که 70 درصد جمعیت دانشجویی در حوزه مهارتی تحصیل کنند. با توجه به جایگاه رفیع و نقش محوری مدرسان در توسعه علمی کشور و تحقق اهداف نظام مهارتی دانشگاه و اهمیت آموزش اساتید مجرب ، مرکز تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی در موقعیتی جدید راه­‌اندازی می­‌شود و به همین منظور تفاهم­نامه­‌ای بین دانشگاه و شرکت کارخانجات مخابرات ایران تنظیم شده و از ابتدای سال 92 آموزش­‌های مدرسان را تحت پوشش قرار می­‌دهد.


دکتر پورعباس در خاتمه اعلام کرد: نظام صلاحیت حرفه­‌ای تصویب و آیین­‌نامه اجرایی آن نیز در حال طراحی است.


لازم بذکر است، این دوره‌ها در مرکز تربیت مربی پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان البرز برگزار شد.

کلمات کلیدی: ارتقای مدرسان، ارتقای مدرسان علمی کاربردی، ارتقای مدرسان دانشگاه، مدرس دانشگاه، تدریس در دانشگاه، تدریس علمی کاربردی، علمی کاربردی، دانشگاه علمی کاربردی، تدریس دانشگاه علمی کاربردی، مدرس دانشگاه علمی کاربردی

آمار بازدید: 444 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image