ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار برنده نوبل فیزیک ۱۹۹۶ درگذشت (5 اسفند 91)

برنده نوبل فیزیک ۱۹۹۶ درگذشت (5 اسفند 91)

برنده جایزه نوبل فیزیک برای تبدیل هلیوم به حالت گازی شکل، در سن 75 سالگی درگذشت.



به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رابرت کلمن ریچاردسون که در سال ۱۹۹۶ جایزه نوبل فیزیک را برای کشف ابرشاره بودن اتمهای هلیوم ۳ دریافت کرده بود، در اثر حمله قلبی در گذشت.


دانشگاه کورنل که ریچاردسون از 1968 در آن به تدریس فیزیک پرداخته بود، مرگ وی را روز پنج‌شنبه در نیویورک در اثر عوارض ناشی از حمله قلبی که سه هفته پیش به آن دچار شده بود، اعلام کرد.


ریچاردسون به همراه دیوید لی، به عنوان محققان ارشد و سپس داگلاس اوشراف، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه کورنل در سال 1971 آزمایشاتی را برای بررسی ویژگیهای اتمها در کسری از یک درجه بالای صفر مطلق انجام دادند. آنها در زمان سردسازی هلیوم تا چند هزارم یک درجه از صفر مطلق توانستند ابرسیالی را بسازند که بدون اصطکاک جریان پیدا می‌کند.


این کشف به دانشمندان در بررسی چندین مسأله علمی از جمله تعاملات پایه کوانتونی در سطح اتمی کمک کرده و منجر به کسب جایزه نوبل برای این سه تن شد.


ریچاردسون در سال 1973 در واشنگتن به دنیا آمده و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا گرفت. وی در سال 1996 به عنوان یک محقق پسادکترا به دانشگاه کورنل رفته و دو سال بعد به عنوان دانشیار انتخاب شد.


ریچاردسون از سال 1998 تا 2003 به عنوان معاول اول رئیس دانشگاه کورنل برای تحقیقات فعالیت داشته و همچنین یکی از اعضای آکادمی ملی علوم بود.

کلمات کلیدی: برنده نوبل فیزیک، برنده نوبل، فیزیک، نوبل فیزیک، رشته فیزیک، جایزه نوبل، برنده جایزه نوبل فیزیک

آمار بازدید: 400 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image