ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار استخدام 5 هزار معلم قرآن، گامی مؤثر در ترويج فرهنگ قرآن (12 اسفند 91)

استخدام 5 هزار معلم قرآن، گامی مؤثر در ترويج فرهنگ قرآن (12 اسفند 91)

نماينده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی استخدام 5 هزار معلم قرآن در آموزش و پرورش را گامی مؤثر در ترويج فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد.


موسی‌الرضا ثروتی، نماينده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان شمالی، اظهار كرد: يكی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، استخدام پنج هزار معلم قرآنی در اين نهاد است كه اين پنج هزار نفر بايد از حافظان و قاريان و تحصيل‌كردگان علوم قرآنی باشند كه هم از علم قرآنی برخوردار بوده و هم توان تدريس داشته باشند.

وی با تأكيد بر لزوم ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: حفظ قرآن، ترويج مفاهيم و معارف قرآن و عمل به قرآن بايد در جامعه اصل شود تا فرهنگ قرآنی نهادينه شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتحاديه‌ها و مراكز قرآنی در شهرستان‌ها فعال شده كه عملكرد آن‌ها در تحقق اهداف مؤثر است كه در مجلس شورای اسلامی نيز برای آن‌ها بودجه‌های خوبی منظور شده تا بخش‌های غيردولتی نيز در ترويج فعاليت‌های قرآنی فعال شوند.

ثروتی گفت: ستاد ترويج و توسعه فعاليت‌های قرآنی نيز در كشور فعال است كه اين ستاد با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبليغات اسلامی فعاليت می‌كند و اميد است عملكرد آن مؤثر واقع شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه‌هايی برای سازمان‌ها و نهادها برای انجام برنامه‌های قرآنی منظور شده كه سازمان تبليغات اسلامی، اوقاف و امور خيريه، فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن جمله است و هدف اصلی اين است كه زمينه‌های ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه توسعه يابد.

ثروتی خاطرنشان كرد: ستاد مركزی فعاليت‌های قرآنی نيز با مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين زمينه فعال است. با وجود فعاليت مراكز و نهادهای متعدد در عرصه برنامه‌های قرآنی، هنوز به حد مطلوب نرسيده‌ايم و بايد با عزمی جدی‌تر آنچنان كه شايسته است در اين زمينه گام‌هايی مؤثر برداشته شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نيز با ارائه طرح تربيت پنج ميليون حافظ قرآن كريم در كشور، نقشه راه برای ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه ترسيم كردند كه بايد ملاك عمل و چراغ راه همه نهادها و مراكز دينی و قرآنی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بايد توجه داشت كه علاوه بر حفظ قرآن كريم، ترويج مفاهيم قرآن در جامعه و عمل به موازين قرآنی و دينی و اسلامی نيز مورد توجه باشد و در همه زمينه‌ها تلاش شود.

کلمات کلیدی: استخدام 5 هزار معلم قرآن، استخدام 5 هزار معلم، قرآن، استخدام معلم، جذب معلم، استخدام مدرس، تدریس قرآن، استخدام تدریس قرآن

آمار بازدید: 630 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image