ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اعتراف کشورهای مدعی علم فضایی به پیشرفت ایران (17 اسفند 91)

اعتراف کشورهای مدعی علم فضایی به پیشرفت ایران (17 اسفند 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اعتراف کشورهای مدعی علم فضایی به پیشرفت ایران در این زمینه، گفت: کشور برزیل پس از تلاش برای پرتاب موجود زنده به فضا، اعتراف کرد که در این زمینه از ایران عقب افتاده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی کشور صبح امروز در نخستین هم‌اندیشی علوم و فناوری زیست‌فضایی ایران در پژوهشگاه فضایی کشور، گفت: کشورهای مدعی علم فضایی مثل برزیل بسیار تلاش کردند تا موجود زنده را به فضا پرتاب کنند. ولی به دلیل پیچیدگی‌های این کار موفق نشدند و پس از موفقیت ایران در اعزام کاوشگر پیشگام به فضا اعتراف کردند که از ایران عقب افتادند.

وی افزود: کشور کره جنوبی نیز در پرتاب محموله‌های فضایی دو تا سه بار شکست خورد تا بالاخره دو ماه پیش موفق شد موجود زنده را به فضا پرتاب کند.

فاضلی اظهار داشت: اگر این کشورها جزو ده کشور اول دنیا در علم فضایی هستند بنابراین ما آغاز خوبی داشتیم و اگر با همین نرخ رشد پیش برویم در علم فضایی جزء چند کشور انگشت‌شمار قرار می‌گیریم.

وی ادامه داد: با اعزام انسان به مدار کشور ما جزء قدرت‌های فضایی دنیا به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اعتراف کشورهای مدعی علم فضایی به پیشرفت ایران، گفت: یکسری از دانشمندان کشور اوکراین با حضور در ایران پرتاب پیشگام را مانند اعزام اولین فضانورد به مدار، ماه‌نورد در روسیه و فرود مریخ‌نورد در سال‌های اخیر دانستند.

فاضلی گفت: البته تعدادی از افراد با اهداف غیرعلمی و تبلیغات منفی علیه پرتاب کاوشگر پیشگام سعی در کوچک کردن این اقدام دانشمندان ایرانی داشتند ولی با ارائه گزارش نماینده ایران در کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو مشخص شد که پرتاب محموله زیستی ایران با موفقیت کامل انجام شده است.

رئیس سازمان فضایی افزود: امسال کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو (کوفوس) پرتاب کاوشگر پیشگام را در کنار مریخ‌نورد کنجکاوی و سنجنده‌های ماهواره سنج مورد توجه قرار دادند که تعجب کارشناسان برجسته فضایی عضو کوفوس را به همراه داشت.

فاضلی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان فضایی در سال‌های اخیر گفت: سازمان فضایی کشور در سال 82 در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استقرار یافت ولی به دلیل اهمیت فعالیت‌های فضایی و پرتاب ماهواره امید در بهمن ماه سال 87 این سازمان در چند سال اخیر به صورت مستقل و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.

وی افزود: فعالیت فضایی کشور در چند سال اخیر به صورتی بوده است که در روز 14 بهمن ماه سال 88 روز فناوری فضایی تصویب شد.

کلمات کلیدی: علم فضایی، پیشرفت علمی ایران، پیشرفت فضایی ایران، پیشرفت ایران در علوم فضایی، قدرت‌های فضایی دنیا، کشورهای مدعی علم فضایی

آمار بازدید: 297 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image